روسیه و چین گشت زنی مشترک در اقیانوس آرام انجام می دهند + ویدئو

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ناوهای نیروی دریایی روسیه و نیروی دریایی چین در حال انجام گشت‌زنی مشترک در اقیانوس آرام هستند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، این وزارتخانه اعلام کرد: در راستای اجرای برنامه همکاری های نظامی بین المللی، کشتی های جنگی نیروی دریایی روسیه و نیروهای دریایی ارتش آزادیبخش خلق چین دومین گشت زنی مشترک را در اقیانوس آرام انجام می دهند.
کشتی‌های ناوگان اقیانوس آرام متشکل از ناوچه مارشال شاپوشنیکوف، ناوهای قهرمان فدراسیون روسیه آلدار تسیدنژاپوف، پرفکت و لود، و همچنین تانکر دریایی متوسط "​​پچلکا" از طرف نیروی دریایی روسیه در این گشت زنی حضور دارند . از طرف نیروی دریایی چین ، ناوشکن "نیان چانگ"، کشتی گشتی "یانگ چن" و کشتی تدارکاتی "دونگ پینگهو" مشغول گشت زنی هستند.
ملوانان روسی و چینی مانورهای تاکتیکی مشترک و سازماندهی ارتباطات بین کشتی های ناوگروه ها را اجرا کرده و یک سری تمرینات را با شلیک های توپخانه و پروازهای هلیکوپترهای عرشه ای را انجام می دهند.
اهداف این گشت تقویت همکاری دریایی بین روسیه و چین، حفظ صلح و ثبات در منطقه آسیا و اقیانوسیه، نظارت بر منطقه دریایی و همچنین حفاظت از تاسیسات فعالیت اقتصادی دریایی روسیه و چین است.
اولین گشت مشترک کشتی های نیروی دریایی روسیه و نیروی دریایی چین از 17 تا 23 اکتبر 2021 انجام شد. در ان زمان گروه دریایی روسی-چینی از تنگه سنگر عبور کرده، ملوانان چندین تمرین و مانور انجام دادند و در مجموع بیش از 1.7 هزار مایل دریایی را طی کردند.
بحث و گفتگو