عملیات ویژه روسیه در اوکراین

زلنسکی: در سال 2023 بیش از 27 میلیارد دلار برای دفاع و امنیت هزینه می کنیم

رئیس جمهور اوکراین در نشستی درباره پیش نویس بودجه دولتی برای سال آینده اعلام کرد که در سال 2023 بیش از 27 میلیارد دلار برای دفاع و امنیت هزینه می کند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد که مقامات اوکراین قصد دارند بیش از 1 تریلیون گریونا (بیش از 27 میلیارد دلار) برای نیازهای دفاعی و امنیتی اختصاص دهند.
وی در سخنرانی عصر خود درباره نتایج دیدار با رئیس دولت و وزیر دارایی اوکراین گفت: "بیش از یک تریلیون گریونا در سال آینده به بخش امنیتی و دفاعی اختصاص خواهد یافت. این اولویت شماره یک خواهد بود." و معاون دفتر رئیس جمهور در مورد لایحه بودجه سال 2023 کشور این امر را تایید کرده است.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، کسری بودجه اوکراین به دلیل هزینه های نظامی حدود 5 میلیارد دلار در ماه است، به همین دلیل، این کشور در انجام تعهدات اجتماعی با مشکلاتی مواجه است. به عنوان مثال، هزینه های مربوط به عملیات نظامی روسیه در اوکراین حدود 60 درصد از بودجه را تشکیل می دهد، در حالی که درآمدهای مالیاتی تنها 40 درصد از هزینه های دولت را پوشش می دهد. تولید ناخالص داخلی اوکراین برای سال، بر اساس برآوردهای اولیه، 30 درصد کاهش خواهد یافت. کی یف انتظار دارد که کمبود ناشی از بودجه به قیمت کمک های خارجی بدست آورد.
بحث و گفتگو