لهستان قرارداد خرید تسلیحات به ارزش 1.5 میلیارد دلار را امضا نمود

لهستان قراردادهایی را برای خرید تسلیحات به مبلغ یک و نیم میلیارد دلار را امضا کرده است، این قراردادها در طی دو روز امضا شده است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری PAP در لهستان گزارش داد، وزارت دفاع ملی لهستان قراردادهایی را برای خرید تسلیحات به ارزش تقریباً 7 میلیارد زلوتی (واحد پول لهستان) - (تقریباً 1.5 میلیارد دلار) در دو روز امضا کرد.
در این گزارش آمده است: "معاون نخست وزیر، رئیس وزارت دفاع ملی لهستان، ماریوش بلاشژاک روز سه شنبه در کیلتس توافقنامه هایی را در مورد تامین تجهیزات و تسلیحات اضافی برای ارتش لهستان به مبلغ حدود سه میلیارد زلوتی (حدود 634 میلیون دلار) امضا کرد. پیش از این نیز قراردادهایی به همین مبلغ امضا شده بود.
مشخص شده است که قراردادهایی به مبلغ مشابه روز دوشنبه توسط گروه "استالوا وولا" به عنوان سازمان تامین کننده اسلحه در لهستان امضا شد.
در این گزارش آمده است: "در دو روز، دولت لهستان تقریباً هفت میلیارد زلوتی در صنعت تسلیحات سرمایه‌گذاری کرده است".
گفتنی است، از روز سه شنبه سی امین سالن بین المللی صنعت دفاعی در شهر کیلچه لهستان برگزار می شود.
گفتگوی لهستان، کشورهای بالتیک و فنلاند درباره تحریم‌ روادید ضد روسیه
پیش از این در خبرها آمده بود که رئیس جمهور سابق لهستان اذعان داشت که غرب علاقه مند به گسترش حوزه های نفوذ است. ما باید درک کنیم که غرب در حال گسترش قدرت خود از طریق ناتو، اتحادیه اروپا، از طریق توسعه به روش های دموکراتیک است. پیش از این، والسا خواستار انحلال اتحادیه اروپا و ایجاد مجدد آن بود، اما بدون لهستان و مجارستان باید این اتفاق بیفتد. پیش از این در خبرها آمده بود که رئیس حزب حاکم قانون و عدالت در لهستان، گفت که مقامات در نظر دارند تعداد نیروهای مسلح این کشور را از 150،000 به 400،000 نیرو افزایش دهند.
بحث و گفتگو