واکنش مسکو به اعطای وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا به اوکراین و مولداوی

وزارت امور خارجه روسیه: اتحادیه اروپا با اعطای وضعیت نامزدی عضویت به اوکراین و مولداوی، به گسترش لجام گسیخته خود ادامه می‌دهد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که اتحادیه اروپا با تصمیم به اعطای وضعیت نامزدی عضویت به اوکراین و مولداوی، به "گسترش لجام گسیخته" خود ادامه داد و آینده "اروپای متحد" و "ایده‌آل‌های آن" را قربانی کرد.
در وب سایت وزارت خارجه روسیه به نقل از زاخارووا آمده است: اتحادیه اروپا با تصمیم به اعطای وضعیت نامزدی عضویت به اوکراین و مولداوی، در واقع تأیید کرد که خط توسعه فعال ژئوپلیتیکی فضای کشورهای مستقل مشترک‌المنافع را ادامه می دهد و از آن برای "مهار" روسیه استفاده می‌کند.
اوکراین و مولداوی کاندیدای عضویت در اتحادیه اروپا شدند
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که از همه ابزارها - از اهرم مالی و اقتصادی گرفته تا حمایت نظامی- استفاده می‌شود و در مورد مولداوی و اوکراین، الزامات نزدیک شدن به اتحادیه اروپا "به خاطر شرایط سیاسی" کنار گذاشته شده است.
زاخارووا افزود: آینده "اروپای متحد"، "آرمان" دموکراسی آن، قربانی وظیفه گسترش لجام گسیخته اتحادیه اروپا، بردگی سیاسی و اقتصادی همسایگان می‌شود. آنها به عواقب منفی چنین چیزی فکر نمی‌کنند. همانطور که در نشست سران ناتو در بخارست در سال ۲۰۰۸ با نوشتن این فرمول که گرجستان و اوکراین به عضویت این ائتلاف در می‌آیند، به آن فکر نکردند.
بحث و گفتگو