رئیس جمهور سوریه: موضوع اوکراین نقاب از چهره غرب برداشت

رئیس جمهور سوریه در سخنانی گفت: جنگ اوکراین نقاب از چهره غرب برداشت و باعث رسوایی کشورهای غربی شد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سانا، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در سخنانی اظهار کرد: کینه و نفرت غرب نسبت به روسیه در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است.
وی گفت: سیاستی که غرب به دنبال آن است، سیاست قدرت و تبدیل جهان به جنگل است.
وی با بیان اینکه غرب در دروغگویی و فریبکاری مهارت بیشتری پیدا کرده است، افزود: جنگ اوکراین غرب را در مقابل طرفدارانش رسوا کرد.
رئیس جمهوری سوریه ادامه داد: هرآنچه غرب بیان می‌کند، دروغ است و تنها به فکر تسلط و غارت جهان است. غرب ثابت کرد که به حقوق بین‌الملل توجهی ندارد و نهادهای حقوق بین‌الملل را زیر پا گذاشت و جهان را به جنگل تبدیل کرده است.
بشار اسد افزود: جهان به سمت درگیری پیش می‌رود و ما باید به طور جدی درباره چگونگی رویارویی با چالش‌ها فکر کنیم.
وی همچنین تاکید کرد: جنگ اوکراین موجب افتادن نقاب غرب و رسوایی کامل آنها شد. کشورهای غربی اجازه ابراز خشونت علیه روسیه در شبکه‌های اجتماعی را دادند و یا همه املاک روسیه در خارج از این کشور که متعلق به دولت یا تاجران روسی بود را مصادره کردند، این اقدام آنها مغایر با آزادی در داشتن مِلک و مستغلات است و در واقع، این حقیقت را روشن کرد که تنها مالکیت غرب بر املاک دیگران از نظر آنها درست است.
شباهت تکنیک های نازی ها در اوکراین با کلاه سفید ها در سوریه
بشار اسد همچنین اظهار کرد: غرب نژادپرستی و کینه پنهان خود علیه کسانی که مانند خودشان نیستند را نشان داد، این موضوع تنها بر مسلمانان و عرب‌ها صدق نمی‌کند، بلکه شامل همه ملت‌ها می‌شود، کینه‌ای که امروز علیه روسیه مشاهده می کنیم، در تاریخ علیه هیچ کشوری ندیده‌ایم، واین کینه در قبال روسیه و دیگران عمری به درازای چند قرن دارد.
وی در این باره به جنگ جهانی دوم اشاره کرد و گفت: غرب از ورود هیتلر به روسیه شاد بود و اکنون هیچکس از بیش از ۲۶ میلیون قربانی در روسیه سخنی به میان نمی‌آورد.
رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد: ما تردیدی در پیشرفت فناوری، علمی و اداری غرب نداریم اما موضوع این است که غرب سیاسی، از لحاظ اخلاقی در سطح پایینی قرار دارد و این همان تصویری است که دیدگاه ما نسبت به غرب در آینده و نحوه تعامل ما با آنها را شکل خواهد داد.
بحث و گفتگو