سخنگوی دولت ایران از درک دغدغه های امنیتی ناشی از گسترش ناتو به شرق سخن گفت

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ایران در توییتی از قابل درک بودن دغدغه های امنیتی ناشی از گسترش ناتو به شرق برای همه کشورهای مستقل و مخالف سلطه آمریکا،سخن گفت.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، علی بهادری جهرمی می نویسد: دغدغه‌های امنیتی درباره روند فزاینده و تحریک آمیز گسترش ناتو به شرق برای همه کشورهای مستقل و مخالف سلطه آمریکا، قابل درک است. در عین حال، پایبندی به حقوق بین‌الملل و حقوق بشردوستانه و تکیه بر گفتگو و دیپلماسی برای توقف درگیری‌ها ضروری است.
پیشتر حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران نیز در در توییتر نوشته بود: بحران اوکراین ریشه در اقدامات تحریک آمیز ناتو دارد. ما توسل به جنگ را راه حل نمی دانیم. برقراری آتش بس و تمرکز بر راه حل سیاسی و دموکراتیک یک ضرورت است.
بتازگی سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفتگو با مقامات جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک توجه را به این واقعیت جلب کرد که ناتو و اتحادیه اروپا در هفته های اخیر رژیم کی یف را که "سرانجام" برای تصرف جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک با توسل به زور اقدام و اعلام کرده جایگزینی برای پیوستن به ناتو وجود ندارد و شروع به تهدید به دستیابی به تسلیحات هسته‌ای نموده را تحت حمایت خود قرار دادند. وزیر خارجه روسیه گفت: در این شرایط، فدراسیون روسیه نمی‌توانست در برابر درخواست‌های مستقیم سران کشورهای شما برای کمک نظامی در برابر متجاوز بی‌تفاوت بماند.
بحث و گفتگو