تماس جوزف بورل با امیر عبداللهیان و تاکید بر گسترش همکاری ها

جوزف بورل نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپایی امروز جمعه در تماس تلفنی با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران بر گسترش همکاری ها میان این سازمان و ایران تاکید کرد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اداره ‌کل اطلاع ‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه ایران، جوزف بورل ضمن تبریک انتخاب عبداللهیان بسمت وزیر امور خارجه بر آمادگی اتحادیه اروپا برای گسترش همکاریها با ایران را اعلام و اعزام نماینده عالی اتحادیه اروپا برای مراسم‌ تحلیف ریاست جمهوری ایران را نشان دهنده عزم اتحادیه در این زمینه دانست.

وداع ظریف پس از 8 سال + عکس

در این تماس، بورل با اشاره به نقش اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده برجام و گفتگوهای وین، مراتب امیدواری اتحادیه اروپایی برای استقرار هر چه زودتر دولت جدید و اعلام تاریخ مورد نظر تهران برای نشست بعدی وین را مورد تاکید قرار داد.
جوزف بورل همچنین تحولات افغانستان را چالش جدید برای منطقه و جهان دانست و بر نیاز به همکاری های جدی در زمینه مهاجران افغان تاکید کرد.
حسین امیر عبداللهیان نیز در این گفتگوی تلفنی تعهد تهران به گفتگو و تعامل سازنده در چارچوب دیپلماسی متوازن را مورد تاکید قرار داد و از مذاکرات به عنوان ابزار دیپلماسی یاد کرد.
وزیر امور خارجه ایران در ادامه تاکید کرد: "برای ایران مذاکره ای که نتایج ملموس و عملی داشته باشد و همراه با تامین حقوق و منافع مردم باشد، قابل قبول است. در هر مذاکره ای باید اقدام واقعی طرف های مقابل برجامی به تعهداتشان محرز شود."

بحث و گفتگو