رئیس پنتاگون: روسیه، رقیب استراتژیک آمریکا است

مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده در سخنرانی خود در مرکز آمریکایی Rand Corporation اعلام کرد روسیه و چین مهمترین رقبای استراتژیک کشور وی هستند .
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، مارک اسپر در سخنرانی خود که متن آن در وبسایت پنتاگون  منتشر شده،  گفت:" وزارت دفاع آمریکا در حال حاضر در دوره رقابت قدرت های بزرگ ، چین و سپس روسیه را به عنوان رقبای اصلی استراتژیک خود معرفی می کند."

وزیر دفاع  ایالات متحده اظهار داشت هر دو کشور در حال مدرن سازی نیروهای نظامی خود و گسترش توانایی های خود در فضای کیهانی  و فضای مجازی هستند.

رئیس پنتاگون افزود: "ایالات متحده و شرکای وی باید به دفاع از اصول بنیادی  و شیوه زندگی خود ادامه دهند و ما کاملاً مصمم به انجام این کار هستیم."

پنتاگون قول داد که توان نوسازی هسته ای را به روسیه نشان دهد

پیش از این ، سرویس مطبوعاتی سفارت روسیه در واشنگتن ، در مورد ادعاهای تیموتی ری ژنرال نیروی هوایی ایالات متحده در مورد خطر ناشی از مسکو و پکن  گفته بود که ارتش ایالات متحده به جای گفتگوی سازنده ، "تهدید روسیه" را مطرح می کند.

دیپلمات های روس از مقامات آمریکایی خواستند به  "احساسات ضد روسی در جامعه  دامن نزنند" و "به منظور تقویت ثبات و امنیت جهانی" بر تعامل سازنده تکیه کنند.

ایراد اظهاراتی  در خصوص "تهدید روسیه" به طور ادواری از زبان سیاستمداران غربی و  اغلب از کشورهای بالتیک و لهستان شنیده می شود. مسکو بارها تأکید کرده است که روسیه هرگز به هیچ یک از کشورهای ناتو حمله نخواهد کرد. به گفته سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه ، اتحاد آتلانتیک شمالی به خوبی از این امر آگاه است ، اما به راحتی از این بهانه برای استقرار نیروهای بیشتر در نزدیکی مرزهای روسیه استفاده می کند. مسکو بارها از گسترش نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است.

 

بحث و گفتگو