واکاوی جریان ممنوعیت واردات موبایلهای لوکس و حواشی آن

پشت پرده ممنوعیت واردات موبایلهای لوکس و در ادامه تکذیب آن از سوی مقامات مربوط چه بود؟
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری فارس با انتشار گزارشی به بررسی جریان ممنوعیت واردات موبایلهای لوکس در ایران و در ادامه تکذیب آن از سوی مقامات پرداخته است.

فارس در گزارش خود ضمن انتشار صورتجلسه وزارت صمت در این زمینه می‌نویسد: " ممنوعیت واردات موبایل لوکس در حالی توسط سخنگوی دولت تکذیب شد و سرپرست وزارت صمت آن را شایعه و شیطنت نامید که صورتجلسه منتشر شده در این رابطه نشان می‌دهد که این تصمیم‌گیری در حضور سرپرست وزارت صمت بوده است."

ممنوعیت واردات موبایل در ایران صحت ندارد

فارس در ادامه گزارش خود می‌نوسید: " بعد از آنکه پس از کش‌وقوس‌های فراوان از سال گذشته، درباره ممنوعیت واردات موبایل بالای 300 یورو با توجه به شرایط کشور و محدودیت منابع ارزی با موافقت انجمن واردکنندگان موبایل تصمیم‌گیری لازم انجام و بخشنامه مربوط توسط دفتر مقررات صادرات و واردات برای اجرا ابلاغ شد.

موضع گیری آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه و رایزنی به منظور لغو این تصمیم، مسئولان ذیربط را مجبور به عقب‌نشینی کرد به طوری که حتی تصمیمی که خود گرفته بودند را تکذیب و اعلام کردند که اصلا تصمیمی گرفته نشده است."

فارس گزارش خود را به این صورت ادامه می‌دهد: " سخنگوی دولت در جلسه مطبوعاتی مورخ 1399.4.17 اعلام کرد که تصمیم‌گیری در این زمینه صحت ندارد. علی‌رغم صورتجلسه و حتی بخشنامه ابلاغی این تصمیم، مسئولان مختلف وزارت صمت نیز در مصاحبه‌های خود، تصمیم‌گیری در این زمینه را تکذیب کردند. نهایتاً سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در اظهارنظری عجیب در این زمینه، این موضوع را شایعه و شیطنت خواند."

بحث و گفتگو