سپاه از جدیدترین تسلیحات خود رونمایی کرد+عکس

مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از تولید سه سلاح جدید در این سازمان خبر داد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سردارعلی کوهستانی، مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این تسلیحات شامل موشک‌انداز ضد استحکامات قارعه، موشک‌انداز ضد زره نافذ‌ــ‌2 و سلاح تک‌تیرانداز اشتر هستند. این تسلیحات توسط متخصصان نیروی زمینی سپاه طراحی و تولید شده‌اند و تمام تست‌های خود را با موفقیت پشت‌سر گذاشته و 2 نمونه از آنها آماده تحویل به صنعت برای تولید انبوه هستند. 

موشک‌انداز ضد استحکامات قارعه یک راکت‌انداز هجومی است که بدنه آن از مواد کامپوزیتی ساخته شده است و به‌صورت یک‌بارمصرف مورد استفاده قرار می‌گیرد. 8 کیلوگرم وزن دارد و به‌راحتی توسط نیروهای پیاده و یگان‌های تکاور قابل حمل است. این سلاح همچنین از فناوری سافت‌لانچ (بدون آتش عقبه و مناسب جهت شلیک در فضای بسته) بهره می‌برد. این سلاح از کالیبر 80میلی‌متری بهره می‌برد و برد مؤثر آن 250 تا 300 متر است و تولید آن حدود یک‌دهم قیمت مشابه خارجی هزینه می‌برد. این موشک‌انداز به‌صورت دومرحله‌ای عمل می‌کند که برای پاکسازی ساختمان‌ها و استحکامات دشمن مؤثر است.

سلاح دیگر، موشک‌انداز ضد زره نافذ‌ــ‌2 است که بر پایه سلاح ضد زره SPG-9 طراحی شده است و از بدنه کامپوزیتی بهره می‌برد. وزن سلاح نافذ در مقایسه با  SPG-9 به 21 کیلوگرم کاهش پیدا کرده است. البته برای تولید، وزن نافذ‌ــ‌2 به 19 کیلوگرم کاهش خواهد یافت و قرار است از این سلاح به‌عنوان یک سلاح دوش‌پرتاب ضد زره استفاده شود.

سلاح اشتر، یک تک‌تیرانداز حرفه‌ای با دقت بالاست که از کالیبر 64*7.62 استفاده می‌کند. حجم خشاب این سلاح 5 فشنگ بوده و برد مؤثر آن 800 تا 1000 متر است.

 

بحث و گفتگو