گزارش و تحلیل

قالیباف: جمهوری اسلامی خود را محق به دفاع از خود می داند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / قالیباف رئیس مجلس یازدهم شد
قالیباف رئیس مجلس یازدهم شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2024
اشتراک
پاسخ به تجاوزگری رژیم اسرائیل قطعی با رعایت اقتضائات خواهد بود.
به گزارش شیوا آبشناس، خبرنگار اسپوتنیک در تهران، شب گذشته رژیم اسرائیل اقداماتی علیه برخی نقاط نظامی در ایران انجام داد.
دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد: “این حمله در واکنش به ماه‌ها حملات مداوم ایران علیه اسرائیل صورت گرفت.”
این در حالیست که قرارگاه پدافند هوایی ایران گفت: “رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که این ابعاد در دست بررسی است.”
در این حملات تا کنون چهار نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیده‌اند.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران محمد باقر قالییاف، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در نطق پیش از دستور گفت: موفقیت و هوشیاری مجاهدان فداکار پدافند ارتش و سپاه نشان داد که رژیم آپارتاید اسرائیل همواره در مواجهه با ملت سربلند ایران در هر معرکه‌ای به مضحکه‌ای در سطح جهان تبدیل شده است؛ مقایسه‌ی عملیات وعده‌ی صادق 2 با اقدام اخیر نظامی این رژیم، گواهی روشن بر توان بازدارندگی نیروی دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.
رژیم اسرائیل هیچ دستاوردی جز نسل‌کشی و کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع و بی‌پناه در غزه و لبنان ندارد و امروز از آبرو و اعتباری هم در سطح جهان برخوردار نیست.
دیپلماسی محاصره اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2024
گزارش و تحلیل
دیپلماسی محاصره اسرائیل
گرچه اقدام نظامیِ رژیم اسرائیل علیه ایران از روی انفعال بود و به شکستی دیگر برای این رژیم تبدیل شد، اما جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع و ماده‌ی۵۱ منشور ملل متحد خود را محق به دفاع از خود می داند و پاسخ به این تجاوزگری، قطعی با رعایت اقتضائات خواهد بود.
قالیباف در ادامه به آمریکا که پشتیبان اصلی و‌ شریک در تمام جرم‌ها و جنایات جنگی رژیم اسرائیل است هشدار داد و گفت: برای توقف کشتار مردم بی‌گناه در غزه و لبنان و جلوگیری از گسترش بی‌ثباتی و ناامنی در تمام منطقه، رژیم نامشروع صهیونی را مهار کرده و مجبور به آتش بس پایدار کند و اجازه ندهد این رژیم با بی‌تدبیری و جنگ‌افروزی، سرنوشت شومی را برای خود و هم‌پیمان‌های خود رقم بزند.
همچنین از کشورهای همسایه که اقدمات تجاوزکارانه و غیرقانونیِ رژیم اشغالگر اسرائیل را محکوم کردند قدردانی می‌کنیم وتاکید می‌کنیم که حفظ ثبات منطقه و دفاع از صلح و امنیت منطقه‌ای، مسئولیت فردی و جمعی تمامی کشورهای منطقه است و جز با همکاری و تعهد عملی همگان به این اصل محقق نخواهد شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به روح پاک شهدای پدافند ارتش که درراه دفاع از امنیت کشور جان شیرین خود را فدا کردند درود فرستاد و بیان کرد: شهادت این جوانان رشید ایران را به ملت شریف، فرماندهی محترم، کادر سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های داغدار این عزیزان تبریک و تسلیت می‌گویم.
ارتش فدای ملت است و ملت پاسبان و حافظ خون این شهدای جانفدا خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала