گزارش و تحلیل

تغییر معادلات به نفع ایران

© Sputnik / Ruslan Krivobokایران و اسرائیل
ایران و اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2024
اشتراک
موفقیت غیر قابل تصور نیروهای مسلح ایران در مقابله با حمله اسراییل امروزه زبانزد خاص و عام در سرتاسر جهان شده اما یک نکته دیگر هم هست که خشم اسراییلی ها و متحدینشان را نیز بر انگیخته، محکومیت بی سابقه حمله اسرائیل به ایران.
پس از شکست مفتضحانه حمله اسرائیل به ایران رسانه های همسو با اسرائیل تلاش کردند وانمود کنند که از اول هم اسرائیل تصمیم نداشته که عملیاتی بزرگ انجام دهد و احتمالا این عملیات هماهنگ شده بود و...
اما هنوز همه به یاد دارند که مقامات اسرائیلی طی بیست و پنج روز اخیر چه تهدیداتی انجام می دادند و قسم خورده بودند چه بلایی سر ایرانی ها بیاورند، البته شاید هم برخی آلزایمر کوتاه مدت داشته باشند.
به هر حال حتی اگر هم آلزایمر داشته باشند کافی است مقداری منطق و فهم و شعور داشته باشند تا متوجه شوند بلند کردن حدود 120 هواپیمای جنگی چه معنایی دارد، آنچه اتفاق افتاد بیش از یکی دو هواپیما نیاز نداشت و واقعیت امر این است که عملیات اسرائیل بسیار بسیار وسیع تر و گسترده تر از آنچه رخ داد بوده ولی ایرانی ها موفق شدند بیش از 98 درصد موشک های اسرائیلی را دم مرز نابود کنند و امروز این ایران است که می تواند به خود ببالد که در مقابل اسرائیل و آمریکا و بقیه متحدین اسرائیل ایستاده و توانسته پیشرفته ترین فناوری های آنها را نابود کند.
بله، اینگونه نیست که تصور کنید همان سه چهارتا موشکی که در چند جا سقوط کرده کل عملیات بوده.
به هر حال کم کم معلوم می شود اسرائیلی ها چند موشک و به کجاها پرتاب کرده اند اما آنچه مسلم است اگر 120 هواپیما بلند شده منطقی اش این است که حد اقل 120 موشک پرتاب شده باشد یا حتی 200 موشک.
پس این موشک ها کجاست؟
پدافند ایران همه را نابود کرده.
 آمریکا و اسرائیل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2024
گزارش و تحلیل
آمریکا دلواپس اسرائیل شده؟
آنچه مسلم است این می باشد که اگر حتی چند موشک از این موشک ها به اهداف خود اصابت کرده باشند قطعا اسرائیلی ها و عواملشان در ایران صدها عکس و فیلم از آن تا به حال منتشر کرده بودند و نیاز نداشتند با ذره بین ماهواره ای بچرخند تا ببینند کجا تغییراتی در تاسیسات ایران انجام شده یا اینکه کجا را می توان با فتوشاپ تغییر داد تا مستند سازی کنند.
وقتی ایران عملیات الوعد صادق 2 را انجام داد بلا فاصله صدها فیلم از داخل اسرائیل منتشر شد که نشان می داد چه اتفاقی رخ داده و همه می دانند شرایط سانسور امنیتی و نظامی خبری درون اسرائیل چگونه است، آنجا خبرنگارانی را که اخبار را لو می دهند بازداشت نمی کنند، آنها را مستقیم ترور می کنند.
طبق آمار رسمی طی یکسال اخیر اسرائیلی ها بیش از 150 خبرنگار را رسما و با شلیک مستقیم ترور کرده اند تا در میان خبرنگاران دیگر دلهره ایجاد کنند و به آنها بگویند اگر خبر یا تصویری را بدون اجازه ارتش اسرائیل منتشر کردند چه بر سرشان می آید.
از سوی دیگر هم همه می دانند در ایران اوضاع چگونه است و اگر اتفاقی رخ دهد قبل از رسانه های داخلی و خودی رسانه های معاند ودشمن فیلم و تصویر آن را منتشر می کنند.
همین بس کافی است تا متوجه شد عملیات اسرائیل شکست خورده.
اینگونه هم نبوده که نتانیاهو چنین چیزی را می خواسته، امری که برخی مخالفین او درون اسرائیل مطرح می کنند، مگر دیوانه است 120 جنگنده و بمب افکن و... را بلند کند تا کاری نکنند، عملیات شکست خورده.
حتی برخی هم تحلیل کرده اند که شاید این عملیات پیش عملیات بوده و قرار است عملیات دیگری نیز انجام شود.
بماند.
Последствия массированного ракетного удара Ливана по Израилю - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2024
گزارش و تحلیل
بیپ بیپ برو کنار، چه کسی نقشه عملیات اسرائیل را لو داد؟
واقعیت این است که ایران موفق شده ضربه بسیار کاری ای را به اسرائیل بزند و اسرائی نتوانسته پاسخ آن را بدهد و شکست خورده و حالا این ایران است که موازنه بازدارندگی مقتدرانه را بر اسرائیل و آمریکا و متحدین شان تحمیل کند.
برای اولین بار هم دیدیم که همه کشورهای منطقه، بدون استثنا کنار ایران ایستادند و حمله اسرائیل به ایران را به شدید ترین شکل محکوم کردند.
البته فقط کشورهای منطقه نبودند که کنار ایران ایستادند، کشورهای عضو بریکس، کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین و آسیای میانه و آسیای شرقی و... (به جز اعضای ناتو) همه حمله اسرائیل را محکوم کردند.
این در حالی است که کشورهای منطقه هیچ کدام حاضر نشدند حمله ایران به اسرائیل را محکوم کنند.
شاید حمایت نکردند، اما محکوم نکردند.
می دانید چرا؟
چون دیپلماسی و میدان ایران بسیار هماهنگ با هم عمل کردند و دیپلماسی ایران موفق شد طی دو سه هفته اخیر دست آورد میدان را در سطح منطقه و جهان بستاند.
از سوی دیگر علیرغم اینکه برخی کشورهای منطقه اعلام کردند که می خواهند در درگیری میان ایران و اسرائیل بی طرف باشند اما سران این کشورها همه می دانند که زیر پوست شهر و درون این کشورها مردم مثل اسفند روی آتش هستند و سطح نفرت و انزجار از اسرائیل به سطح غیر قابل باوری بالا رفته و هیچ رهبری در منطقه حاضر نمی باشد که موضعی همسو با اسرائیل بگیرد، حتی کشورهایی که با اسرائیل رابطه برقرار کرده اند.
نشست کمیسیون مشترک برجام در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2024
افقهی: برای آمریکا قرار نیست ایران هسته‌ای بماند
در سطح جهان هم عضویت ایران در گروه های بریکس و شانگهای عملا موقعیت بین المللی ایران را به شدت بالا برده و نه فقط کشورهای عضو بریکس بلکه حتی کشورهای متقاضی عضویت در بریکس هم کنار ایران ایستاده اند.
کشت و کشتاری که آمریکایی ها به واسطه اسرائیلی ها در منطقه خاورمیانه راه انداخته اند هم منجر به این شده که حمایت مردمی از جبهه مقاومت به اوج خود برسد.
اسرائیل با این همه حمایت آمریکا و کشورهای غربی طی یکسال اخیر علیرغم همه کشتارها و تخطی از قوانین بین المللی که انجام داد نتوانسته حتی یک دست آورد به دست بیاورد.
در غزه که مقاومت هنوز سر جای خود هست و چه بسا حتی قویتر هم شده چرا که هزاران انسان بی گناهی که کشته شده اند همه افرادی را داشتند که به آنها علاقه داشتند و اینها همه به دنبال انتقام گرفتن هستند.
در لبنان هم حزب الله با اقتدار تمام ایستاده و علیرغم همه تلاش های اسرائیل ارتش اسرائیل حتی یک وجب هم نتوانسته پیشروی کند واین در حالی است که نیروهای ویژه حزب الله، یعنی یگان های الرضوان هنوز وارد میدان نشده اند و حزب الله لبنان هنوز سلاح های اصلی خود را استفاده نکرده و بیش از 85 درصد تسلیحات خود را در اختیار دارد.
بله اسرائیلی ها شهرها و غیر نظامی ها را بمباران می کنند و خانه و کاشانه مردم را خراب می کنند اما در میدان ناکام هستند، چه در غزه چه در لبنان چه در ایران.
خلاصه بگوییم علیرغم همه هزینه هایی که آمریکا کرده تا اسرائیل نقش قدرت اول خاورمیانه را داشته باشد اما اسرائیل موفق نشده این جایگاه را پیدا کند، کل جامعه جهانی متوجه شده قدر قدرت منطقه خاورمیانه کیست طبیعت اقتضا می کند معادلات به نفع همراهی با قدرت اول منطقه رقم بخورد وهمه در مقابل آنکه دارند امنیت منطقه و جهان را به خطر می اندازد بایستند.
امروزه می توان گفت ایران هم قدرت نظامی و هم قدرت سیاسی خود را تثبیت کرده و به رخ دشمنان می کشد و با سیاست های جدید مثل همراهی با بریکس پیش بینی می شود ایران بتواند قدرت اقتصادی خود در جهان را نیز تثبیت کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала