گزارش و تحلیل

ایران نمی تواند تا ابد دست روی دست بگذارد و شاهد جنایات اسرائیل باشد

© Fotolia / Curioso Photography میدان آزادی تهران
 میدان آزادی تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2024
اشتراک
بسیاری کارشناسان باور دارند که چون نتانیاهو مطمئن است ایران تمایلی به ورود به جنگ ندارد و جامعه جهانی هم کر و کور و لال شده وی می تواند هر کاری دلش بخواهد انجام دهد و به هیچ کس حساب پس ندهد.
البته شاید بخشی از این تصور صحیح باشد، یعنی اینکه چون اسرائیل می بیند دولت آمریکا به شدت ضعیف و عملا فلج است و حتی دست و پای خود را هم نمی تواند جمع کند و از سوی دیگر جامعه جهانی هم با مشکل سردرگمی مواجه شده و هیچ کس حتی در منطقه نیست که جلودارش باشد پس چرا از فرصت سوء استفاده نکند و هر جنایتی بخواهد انجام دهد.
دکتر سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران اخیرا در جمع خبرنگاران گفته: وضعیت در لبنان و منطقه به‌طور بی‌سابقه‌ای نگران‌کننده است. اجازه دهید صریح باشم: منطقه در آستانه یک فاجعه تمام‌عیار قرار دارد. اگر جلوی آن گرفته نشود، جهان با پیامدهای فاجعه‌باری مواجه خواهد شد که مانند آن پیش‌تر مشاهده نشده است.
این صحبت های آقای عراقچی زمانی مطرح شد که شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی وضعیت لبنان جلسه فوق العاده برقرار کرد وهمه شرکت کنندگان در باره تلاش نتانیاهو برای راه اندازی جنگ تمام عیار در منطقه صحبت کردند.
آنچه همه روی آن متفق القول هستند این می باشد که حزب الله برای ایران یعنی تهدید موجودیتی ایران و در صورتی که ایران احساس کند حزب الله ممکن است آسیب ببیند به هر طریقی بتواند به حزب الله کمک خواهد کرد.
بگذارید یک مثال برایتان بزنم.
زمانی که همه آنهایی که الأن پشت اسرائیل هستند سرمایه گذاری کردند تا حکومت سوریه را سرنگون کنند، ابتدا ایران برای حدود یک سال تلاش کرد تا به عنوان میانجی در میدان حضور داشته باشد اما وقتی که ایرانی ها دیدند بشار الاسد در حال سقوط است با تمام توان وارد میدان شدند و کاری کردند که صدها ملیارد دلار سرمایه گذاری حامیان تروریست ها در سوریه همه بسوزد.
پرچم های اسرائیل و ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2024
گزارش و تحلیل
جنگ روانی بر علیه ایران جواب نمی دهد
در لبنان هم به همین ترتیب می باشد.
تا زمانی که رزمندگان حزب الله توان مقابله با اسرائیل را داشته باشند ایران پشتیبانی لژستیک از آنها خواهد کرد اما لحظه ای که ایران احساس کند حزب الله در حال شکست است مطمئن باشید همانند سوریه ایران با تمام توان وارد می شود و همه چیز را به هم میزند.
اسرائیل هم به خوبی به این ماجرا واقف است و به همین دلیل چون در مقابل رزمندگان حزب الله خود را نا توان می بیند به کشتار غیر نظامیان وانجام کارهای تروریستی روی می آورد.
اگر اسرائیلی ها جسارت کنند و بخواهند وارد لبنان شوند مطمئن باشید همه معادلات تغییر می کند و آنجا دیگر غزه نخواهد بود که فلسطینی ها با دست خالی مجبور هستند با اسرائیلی ها مقابله کنند.
هم حزب الله و هم ایران سالها است خود را برای چنین شرایطی آماده کرده اند و آنوقت است که بعید به نظر می رسد حتی یک سرباز اسرائیلی سالم از لبنان بخواهد برگردد.
چندین هزار سرباز اسرائیلی در باتلاق لبنان غرق خواهند شد.
امروزه بسیاری از رزمنده ها درمنطقه آرزوی مقابله با سربازان اسرائیلی را دارند و از اندونزی ومالزی وافغانستان تا ایران و پاکستان بگیرید تا الجزایر و لیبی و تونس و مراکش و... صدها هزار داوطلب لحظه شماری می کنند به به جنگ اسرائیل بروند.
تصور اسرائیل مبنی بر اینکه جنگ با حزب الله در نهایت ممکن است منجر به جنگ با ایران و ورود آمریکا به جنگ با ایران گردد تصوری اشتباه است.
امروزه کل منطقه مثل اسفند روی آتش است و مردمان منطقه همه به دنبال انتقام گرفتن از اسرائیل بابت جنایاتی که در غزه انجام داده می باشند و اگر جبهه لبنان باز شود همه اینها به جنگ خواهند شتافت و ایالات متحده و اسرائیل خود را مقابل ایران نخواهند دید بلکه مقابل کل جهان آزاد، چون امروزه بسیاری از شهروندان آمریکایی و اروپایی هم اعلام کرده اند که آرزو دارند بتوانند به جنگ با اسرائیل بروند.
مردمان کشورهای آن جمعی که در مجمع عمومی سازمان ملل بر علیه اسرائیل رای می دهند را در مقابل اسرائیل خواهید دید و آنوقت است که آمریکا باید فکر کند آیا می خواهند با مردم این همه کشور دشمنی کند یا مجبور خواهد بود سیاست یک بام و دو هوای خود را کنار بگذارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала