گزارش و تحلیل

استیصال اسرائیل به پیجر ها رسید

© AP Photo / Hussein MallaПолицейский осматривает автомобиль, в котором взорвался пейджер, в Бейруте, Ливан
Полицейский осматривает автомобиль, в котором взорвался пейджер, в Бейруте, Ливан - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2024
اشتراک
خبر انفجار پیجر های جدیدی که حزب الله اخیرا دریافت کرده صدها نفر از جمله سفیر ایران در بیروت زخمی شده اند
البته به نظر می رسد دلیل زخمی شدن سفیر ایران آن بوده که یکی از افرادی که همراه یا کنار او در جلسه ای بوده اند از این دستگاه ها حمل می کرده و نه خود سفیر و الحمد لله به استناد پیغامی که همسر آقای سفیر در برنامه اکس منتشر کرده اند جناب آقای مجتبی امانی صحیح و سالم هستند.
آنچه مسلم است این می باشد که باطری های دستگاه های پیجر دارای ویروس تایمر دار بوده تا همه در زمان معینی منفجر شوند. البته اینکه همه این دستگاهها چنین ویروسی را داشته بودند به نظر می رسد پیدا کردن منبع آنها بسیار راحت باشد چون رد فروشنده را باید گرفت و معلوم است که فروشنده این دستگاه ها یا باطری هایش عامل امنیتی اسرائیل بوده.
آنچه مسلم است این می باشد که اسرائیل از روی استیصال حاضر می باشد دست به هر کاری بزند تا یک جنگ بزرگ در منطقه راه بیاندازد و دیگر نتانیاهو نمی داند به کدام در و دیواری بزند تا جنگ راه بیافتد. امروزه اسرائیل در فشار بسیار شدیدی قرار دارد تا جنگ در غزه را متوقف کند و نتانیاهو امیدوار بود که بتواند یک جنگ بر علیه لبنان راه بیاندازد اما با مخالفت شدید آمریکا و وزیر دفاع اسرائیل مواجه شد. حال به نظر می رسد این کار را کرده تا حزب الله واکنش نشان دهد و معادل تعداد افراد آسیب دیده از این عملیات را درون اسرائیل هدف قرار دهد و جنگ بزرگ شروع شود.
نتانیاهو به خوبی می داند اگر نتواند جنگی راه بیاندازد مجبور است که جنگ غزه را بدون هیچ موفقیتی متوقف کند پایان زندگی سیاسی اش رقم خواهد خورد و حاضر هست ملیون ها نفر را به کشتن بدهد تا روی دریای خون آنها شناور بماند. البته اسرائیل پاسخ حزب الله را دریافت خواهد کرد ولی نه آنگونه که نتانیاهو می خواهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала