گزارش و تحلیل

شروع عملیات بر علیه اسرائیل

© AP Photo / Ariel SchalitИзраильский военнослужащий на Голанских высотах в районе границы с Сирией
Израильский военнослужащий на Голанских высотах в районе границы с Сирией - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2024
اشتراک
علیرغم همه داستان سرایی های اسرائیل اما واقعیت های میدانی نشان می دهد عملیات حزب الله لبنان بر علیه اسرائیل موفق بوده و به اهداف خود رسیده.
حزب الله هم رسما اعلام کرده این عملیات اصلی نبوده بلکه مرحله اول عملیات بوده.
ادعای اینکه اسرائیل عملیات پیشگیرانه انجام داده و با صد جنگنده قبل از عملیات بیش از هزار پایگاه پرتاب موشک را هدف قرار داده از نظر حرفه ای با وقایع موجود روی زمین همخوانی ندارد وآنچه شاهدان عینی مشاهده کردند این بود که صدها موشک و پهباد حزب الله لبنان به راحتی وارد اسرائیل شدند واهداف نظامی و امنیتی را هدف قرار دادند و اگر هم تصمیم بر این بود که این موشک ها و پهباد ها به شهر های دیگر برسند قطعا می توانستند برسند.
این در حالی است که نیروهای اسرائیل و ایالات متحده در حالت آماده باش فوق العاده قرار داشتند.
البته بزرگترین مشکل ایران و جبهه مقاومت همیشه این بوده که در زمینه جنگ رسانه ای ضعیف هستند و همیشه اسرائیلی ها و متحدین شان با سناریوسازی های سریع دست آوردهای میدانی جبهه مقاومت را کوچک نمایی می کنند و کوچکترین حرکتی که اسرائیل انجام می دهد را بزرگ نمایی می کنند.
مخصوصا که امروزه رسانه هایی با نام عربی ولی در عملا عبری به کمک اسرائیل پیوسته اند و حتی با غیض بیشتر از اسرائیلی ها بر علیه جبهه مقاومت جنگ رسانه ای انجام می دهند.
بحث رسانه های فارسی زبان که حقوق بگیر اسرائیل و برخی کشورهای به اصطلاح عربی اما در واقع عبری هستند نیز به کنار.
پس از شروع عملیات اسرائیلی ها از کانال آمریکایی ها و متحدین غربی خود به التماس افتاده بودند که حزب الله این عملیات را به عنوان انتقام کافی بداند و دیگر عملیات وسیعتری انجام ندهد.
آنچه مسلم است این می باشد در صورتی که این عملیات موفق نبود اسرائیلی ها چنین تقاضایی را مطرح نمی کردند.
البته بسیاری هم باور دارند همزمانی این عملیات با شرایط موجود در مذاکرات قاهره به نوعی فشار از طرف جبهه مقاومت بر علیه اسرائیل است تا شرایط صلح را بپذیرد و جنگ را متوقف کند.
در واقع امروزه همه در منطقه به این نتیجه رسیده اند که ایالات متحده تمایلی به فشار بر اسرائیل برای پایان جنگ ندارد و تا زمانی که فشاری بر علیه اسرائیل وجود نداشته باشد جنگ پایان نخواهد یافت، به همین دلیل می توان گفت امروزه طرفداران انجام عملیات نظامی وسیع بر علیه اسرائیل در منطقه به شدت افزایش یافته اند و اگر اسرائیل به توقف جنگ و عملیات در منطقه تن ندهد آنچه مسلم است این می باشد که این عملیات به شدت افزایش خواهد یافت.
طبق گزارش های حزب الله امروزه در عملیاتی که انجام شده پایگاه های اطلاعاتی و ارتباطی و همچنین سامانه های پرتاب موشک های دفاعی ارتش اسرائیل هدف قرار گرفته شد.
با توجه به اینکه این عملیات حزب الله موفق بود و سامانه های دفاعی اسرائیل و آمریکا موفق به مقابله با آن نشدند به نظر می آید در مرحله بعدی احتمالا بقیه سامانه های دفاعی واطلاعاتی اسرائیل هدف حمله خواهند بود و شاید همزمان حمله ها از همه طرف به سمت اسرائیل انجام شود.
عملیات امروز نشان داد که در صورت مواجهه با یک عملیات وسیع اسرائیل هیچ توان دفاعی قابل توجهی ندارد و اگر عقلایی در حکومت آن باشند سریعا باید به سمت پذیرش آتش بس و صلح در منطقه بروند، نه فقط آتش بس با غزه، و اگر چنین نشود در نهایت بیشترین ضرر را مردم اسرائیل خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала