گزارش و تحلیل

آیا زمان محاکمه مقامات آمریکایی نرسیده؟

© SputnikИзраильский военный в секторе Газа
Израильский военный в секторе Газа - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2024
اشتراک
یک بار دیگر اسرائیل با استفاده از تسلیحات جدیدی که از آمریکا دریافت کرده یک فاجعه آفریده.
قتل عام بیش از یکصد غیر نظامی و مجروح شدن صدها نفر دیگر.
گو اینکه رسانه های اسرائیلی و آمریکایی نتانیاهو و دولت تندرویش را متهم این ماجرا معرفی می کنند و بهانه می کنند چون نتانیاهو نمی خواهد صلح برقرار شود و از مذاکرات صلح که قرار است پنج شنبه هفته آینده برقرار شود سر باز بزند دست به چنین جنایتی زده تا فلسطینی ها را تحریک کند در این مذاکرات حضور پیدا نکنند.
بر اساس گفته های این تحلیلگران آمریکایی ها فشار شدیدی را به نتانیاهو وارد کرده اند و حتی وی را تهدید کرده اند اگر به خواست آنها برای موافقت با طرح صلحی که از طرف آنها روی میز گذاشته شده موافقت نکند در مقابل انتقام احتمالی ایران و جبهه مقاومت به دلیل جنایاتی که در ایران و لبنان و عراق و سوریه و یمن و فلسطین و... زده، حمایت نخواهند کرد.
گو اینکه اکثر نمایندگان کنگره آمریکا در اظهار نوکری خود به ارباب لابی صهیونیستی در واشنگتن از هم سبقت گرفتند اما نتانیاهو به خوبی می داند اگر دولت آمریکا تصمیم بگیرد جنگ تمام شود باید جنگ تمام شود و کافی است که دولت آمریکا دست اش را از روی سر او بر ندارد تا محکم با سر زمین بخورد.
جنایات اسرائیل بر علیه مردم فلسطین و حمایت های آمریکا از این جنایات به کل جامعه جهانی نشان داد که چرا فلسطینی ها مجبور شدند در 7 اکتبر از خود واکنش نشان دهند تا به جهان بگویند دیگر به سطوح آمده اند و به دنبال خلاصی از جنایات اسرائیل بر علیه خود هستند.
گو اینکه اسرائیلی ها و آمریکایی ها سعی می کنند همه چیز را در 7 اکتبر خلاصه کنند، انگار تاریخ آنها از 7 اکتبر شروع شده اما همه آنهایی که جریانات منطقه را رصد می کنند به خوبی می دانند ماجرا دهه ها قبل از 7 اکتبر شروع شده و دهه ها بوده که اسرائیلی ها انواع و اقسام جنایات را بر علیه فلسطینی ها با حمایت آمریکا و کشورهای غربی انجام می دادند و جامعه جهانی فقط نظاره گر این جنایات بود.
در واقع آنچه در 7 اکتبر رخ داد مسبب اصلی اش آمریکا بوده که با سیاست های حمایتی اش از اسرائیل کار را به آنجا کشاند و می توان گفت خون همه آنهایی که از دو طرف ریخته شده گردن آمریکا و مقامات آمریکایی می باشد.
امروزه هم کل دنیا به وضوح مشاهده می کند اسرائیل انواع و اقسام جنایاتی که حتی هیتلر و چنگیزخان مغول هم انجام ندادند انجام می دهد و چون آمریکا چتر حمایتی فولادی برای اسرائیل ایجاد کرده جامعه جهانی نمی تواند کاری کند.
البته ماجرای مشارکت آمریکا در این جنایات باز هم از این فراتر است چون همه اعمال ترور و کشتار و نسل کشی و قتل عام و... با سلاح های آمریکایی انجام می شود.
همین سلاح هایی که بر علیه پناهندگان غیر نظامی فلسطینی در این مدرسه استفاده شده سلاح هایی است که به تازگی آمریکایی ها در اختیار اسرائیل قرار داده اند تا کشت و کشتار بیشتری انجام دهد و همین روز گذشته بود که رئیس جمهوری آمریکا مجوز آزاد سازی 3.5 ملیارد دلار پول از جیب مالیات دهندگان آمریکایی برای اسرائیل جهت خرید تسلیحات آمریکایی را صادر کرد.
یعنی اگر دستور رئیس جمهوری آمریکا را ساده تر کنیم به این معنا است که آمریکا 3.5 ملیارد دلار تسلیحات مجانی به اسرائیل برای استفاده در کشت و کشتار ها خواهد داد و پول این تسلیحات را قرار است از جیب مالیات دهندگان آمریکایی پرداخت کنند.

آیا وقت آن نرسیده که مقامات آمریکایی از رئیس جمهوری گرفته تا نمایندگان کنگره این کشور در کنار نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیلی مرتبط با این جنایات به عنوان جانی در محاکم بین المللی محاکمه شوند؟

گو اینکه بسیاری باور دارند محاکم بین المللی قدرت یا جسارت اینکه این افراد را محاکمه کنند اما همین که اینها محاکمه شوند و مشخص شود جنایت بر علیه بشریت انجام داده اند کافی است تا در تاریخ ثبت شود مقامات آمریکایی در کنار دیگر جانیان مانند هیتلر نشسته اند، حالا حتی اگر هم مجازات نشوند اما تاریخ این را ثبت خواهد کرد.
تاریخ هم نشان داده هیچ ابرقدرتی تا ابد روی کرسی ابر قدرتی باقی نمی ماند اگر اینطور بود امروزه این کرسی به آمریکا نمی رسید.
آنوقت است که حتی اگر اینها در گور هم باشند روی سنگ قبرشان خواهند نوشت یک جنایتکار بر علیه بشریت زیر این سنگ خوابیده.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала