گزارش و تحلیل

شراكت آمريكايي ها با اسرائيل در جنایات جنگی

© AP Photo / Oded BaliltyПротестующий размахивает национальными флагами США и Израиля. Архивное фото
Протестующий размахивает национальными флагами США и Израиля. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2024
اشتراک
طی دو روز اخیر اسرائیلی ها یکی از بزرگترین جنایات جنگی خود را به بهانه ترور محمد ضیف فرمانده نظامی حماس در منطقه خان یونس انجام دادند.
دفتر اطلاع‌ رسانی دولتی غزه اعلام کرد که طی ۴۸ساعت گذشته ۳۲۰ تن از شهروندان فلسطینی کشتهشدند و پیکر شماری از کشته شدگان و مجروحان در نتیجه استفاده از سلاح‌های ممنوعه سوخته شده بود.
براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی "سما"، طبق برآوردهای پزشکی، تسلیحات مورد استفاده ارتش اسرائیل، موجب بروز سوختگی درجه ۳ در بدن شهدا و مجروحان فلسطینی شده است که نشان می‌دهد اینرژیم از تسلیحات ممنوعه همانند بمب‌های حرارتی در این حمله استفاده کرده است. این تسلیحات حامل مواد شیمیایی مخربی هستند که با تخریب پوست، باعث سوختن گوشت بدن غیرنظامیان می‌شوند و مجروحان این حملات از درد شدید به دلیل سوختگیرنج می‌برند.
این سلاح‌ها شامل موشک‌ها و بمب‌هایی است کهبیشتر آنها ساخت آمریکاست و به عنوان سلاح حرارتی و شیمیایی شناخته می‌شوند که طبق قوانینبین‌المللی سلاح ممنوعه بوده و نباید علیه انسان استفاده شود.
دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه از تمامی کشورهای جهان خواست که ارتکاب چنین جنایت‌ها علیه غیرنظامیانرا محکوم کرده و سران رژیم اسرائیل را بازخواست و در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه کنند. این دفتر دولت آمریکا را مسؤول حقوقی و قانونی این اقداماتدانست که انواع سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی را در اختیار اشغالگران قرار داده‌اند.
حال بحثی که در این مورد مطرح است این می باشد کهامروزه دادگاه بین المللی لاهه در حال بررسی پروندهجنایات جنگی اسرائیل است و در این پرونده متهمان اولیهمقامات اسرائیلی می باشند.
اما نکته قابل تامل در این است که اگر آمریکایی ها اینتسلیحات را در اختیار اسرائیل قرار نداده بودند و چترحمایتی برای اسرائیل ایجاد نکرده بودند شاید اینجنایات رخ نداده بود و مقامات اسرائیلی قبل از انجام اینجنایات دوبار فکر می کردند.
در اکثر موارد همه تسلیحات استفاده شده آمریکایی بوده اند و حتی اگر هم آمریکایی نبوده اند توسط هواپیماهایآمریکایی بر سر مردم بی گناه پرتاب شده اند.
اینجا این سوال مطرح می شود که آیا در چنین موردیفقط مجریان باید محاکمه شوند و یا اینکه افراد اصلیپشت پرده یعنی مقامات آمریکایی از آنهایی که مجوز فروش و یا تحویل این سلاح ها را به اسرائیل داده اند ویاآنهایی که پوشش سیاسی برای اسرائیل ایجاد می کنند و در مجامع بین المللی در مقابل صلح و امنیت جهانی میایستند نیز باید محاکمه شوند.
همچنین آیا مدیران کارخانه های تولید کننده این سلاح ها و خود کارخانه ها باید از محاکمه مصون بمانند؟
یا نماینده های کنگره آمریکا که إصرار دارند از اسرائیلدر انجام این جنایات حمایت شوند تا چندرقاز پول از لابیهای قدرت دریافت کنند، آیا اینها باید مصون بمانند، افرادی که برای مشتی دلار حاضر می باشند کشتارانسان های بی گناه را با خونسردی ببینند.
أصلا آیا می توان نام انسان برای این افراد گذاشت؟
حتی وحشی ترین حیوانات هم به این شکل هم نوعان خود را نمی کشند و از کشته شدن همنوعان خود لذت نمیبرند.
البته بماند که اینها باور دارند فقط خودشان مخلوق خداوند و بشر هستند و بقیه حیوانات انسان نما میباشند.
با چنین افرادی چه باید کرد؟
امروز این اتفاق برای غزه رخ داده آیا جامعه جهانی فکرمی کند این پایان ماجرا است؟
قطعا اگر جامعه جهانی به فکر نباشد همه عوامل دست اندر کار از تولید کنندگان این تسلیحات گرفته تا صادرکنندگان تا مجریان عملیات نسل کشی و قتل عام تا آنهایی که پوشش و حمایت سیاسی تامین می کنند را مجازات کند مطمئن باشید فردا روزی دیگران هم به خود اجازه خواهند داد که این جنایات را مرتکب شوند.
بماند که آمریکایی ها همیشه خودشان در انجام چنینجنایاتی پیشقدم بوده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала