گزارش و تحلیل

ضیغمی: با ۱۰ کشور تعاملات مالی مستقیم داریم

© Sputnikششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2024
اشتراک
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی این کشور با بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.
این نمایشگاه همزمان با اجلاس ایران و آفریقا، با حضور چشمگیر کشور های آفریقایی، اوراسیا و شرق آسیا امروز به پایان رسید.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران گفت: افتتاح نمایشگاه اکسپوی ایران ۲۰۲۴ به صورت نمادین از سالن دانش بنیان و تجهیزات پزشکی آغاز شد تا به جهان نشان دهیم که ایران دیگر از دوره خام فروشی و صرفاً صادرات نفت و گاز عبور کرده.
اکنون به سمت تبدیل شدن به یک کشور نوآور و دانش بنیان هستیم و در نمایشگاه توانمندی ‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در تلاش هستیم تا دیگر توانمندی ‌های خود را اعم از انتقال دانش‌ ها و خدمات فنی و مهندسی، صنایع غذایی و تجهیزات پزشکی را نشان دهیم.
رئیس سازمان توسعه و تجارت جمهوری اسلامی ایران در خصوص حضور کره ی شمالی در این نمایشگاه گفت: ۱۶۳ کشور در نمایشگاه دعوت شده‌اند و در همه حوزه ‌ها تجار متعددی را به ایران برای شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اعزام کردند. در بین این کشورها کره شمالی هم حضور داشت که تجار آنها در این نمایشگاه شرکت کردند و مانند تمام کشورها برای دیدن پتانسیل‌های ایران به کشور ما سفر کردند.
وی افزود: حتی بسیاری از کشورهایی که پیشتر در حوزه‌های نفت و صنایع نفتی با ما همکاری داشته‌اند در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند چرا که ظرفیت‌های دیگر ایران را نمی‌شناسند و هدف ما این است که حتی مشتریان نفتی سابق ما اکنون با توانمندی‌های جدید صادراتی ایران آشنا شوند پاکستان، عراق و افغانستان از این دست کشور ها هستند.
نمایشگاه ایران اکسپو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2024
گزارش و تحلیل
معاون وزیر صمت: روسیه، هیئتی قوی به ایران فرستاده
مهدی ضیغمی در ادامه بیان کرد: در بحث روش‌ های پولی، بانکی و شبه سوئیفت اتفاقات بسیار خوبی رخ داده ما اکنون با نزدیک به ۱۰ کشور تعاملات مالی مستقیم با استفاده از ارز های ملی را انجام می‌دهیم اما به دلیل محرمانگی این موضوع نه تبلیغات چندانی پیرامون آن صورت می‌گیرد و نه اطلاعات زیادی در رابطه با آن منتشر می‌شود اما حتی در نمایشگاهی که گذشت هم هیئت‌ هایی به ایران سفر کردند که بررسی ‌های لازم در حوزه ‌های بانکی و مالی را انجام دهند.
وی افزود:یکی دیگر از بحث‌ های حائز اهمیت در تجارت جهانی ما بحث لجستیک است که رئیس جمهور دستور دادند تا مشوق‌ های صادراتی توسط سازمان برنامه پرداخت شود تا بتوانیم خطوط منظم دریایی و پس از آن هوایی را راه ‌اندازی کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала