تلاش پلیس برای متفرق کردن شرکت کنندگان در راهپیمایی اول ماه مه در پاریس با استفاده از باتوم

© Sputnik / Evgeny Poloyko /  مراجعه به بانک تصاویر Сотрудники полиции на акции протеста против пенсионной реформы на одной из улиц в Париже
Сотрудники полиции на акции протеста против пенсионной реформы на одной из улиц в Париже - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2024
اشتراک
پلیس در راهپیمایی اول ماه مه در پاریس برای متفرق کردن تظاهر کنندگان از باتوم استفاده کرد و چند نفر در درگیری پلیس و تظاهر کنندگان زخمی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، بلافاصله پس از شروع تظاهرات اول ماه مه در پاریس، ناآرامی ها با حضور شرکت کنندگان شرکت کنندگان آغاز شد. رادیکال های عضو جنبش black bloc شروع به تخریب ویترین های شیشه ای و ایستگاه های اتوبوس کردند.
پلیس وارد عمل شد. رادیکال ها شروع به پرتاب ترقه و بطری های شیشه ای به سمت ماموران پلیس کردند.
پلیس با استفاده از باتون شروع به عقب راندن تظاهرکنندگان کرد.
ماموران پلیس مردم را هل داده و به زمین می انداخت و چند نفر مجروح شدند.
به گفته اداره پلیس پاریس، 15 نفر قبل از شروع تظاهرات بازداشت شدند. در مجموع حدود 500 نفر بازرسی شده و ازنزد آنها سلاح های سرد کشف و ضبط شد.
استانبول - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2024
درگیری تظاهرکنندگان با پلیس در استانبول + فیلم
پیش از این گزارش شده بود که بسیاری از تظاهرکنندگان پرچم های فلسطین را در دست داشتند و در میان شرکت کنندگان بسیاری از حامیان جنبش "جلیقه زردها" حضور داشتند. آنها این آهنگ را سر می دهند: "ما اینجا هستیم، ما اینجا هستیم، برای افتخار کارگران، حتی اگر ماکرون آن را نخواهد!"
در روز اول ماه مه، به مناسبت روز کارگر، تظاهرات به طور سنتی در فرانسه برگزار می شود. به گفته مقامات انتظامی، در مجموع 270 آکسیون با شرکت 130 تا 150 هزار نفر اعلام شده است. به گفته اداره پلیس پاریس، پیش بینی می شود بین 15 تا 30 هزار شرکت کننده در پایتخت فرانسه در تظاهرات اول ماه مه به مناسبت روز جهانی کارگر حضور یابند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала