چرا چینی‌ها در مازندران ایران سرمایه گذاری می‌کنند؟

© Sputnikمازندران
مازندران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2024
اشتراک
این سرمایه گذاری بر اساس همکاری مشترک و تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین در مازندران انجام می شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، سید عباس حسینی در نشست مشترک با سرمایه گذار چینی در ساری اظهار داشت که چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند. این میزان سرمایه گذاری برای تهیه ماشین آلات کشاورزی، مونتاژ و راه اندازی خط تولید این تجهیزات در مازندران سرمایه گذاری خواهد شد.
وی اظهار داشت: "بر اساس زمانبندی های تعیین شده در گام نخست برخی از قطعات و تجهیزات کشاورزی از چین وارد خواهد شد و در گام های بعدی مونتاژ و راه اندازی خط تولید تجهیزات کشاورزی در مازندران تولید می شود.
بر اساس همکاری مشترک و تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین این سرمایه گذاری در مازندران انجام می شود. مازندران در سال گذشته ۵۲۰ تن کالا به ارزش ۱۶۷ هزار دلار به چین صادر کرده است. در سال گذشته؛ مازندران به صورت مستقیم بیش از هفت هزار تن کالا به ارزش ۲۲.۵ میلیون دلار از کشور چین وارد کرد.
ایران و چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2024
وضعیت مبادلات ایران و چین
همکاری مشترک مازندران و چین چند بعدی است که با برگزاری نمایشگاه مشترک و معرفی توانمندی های دو طرف تبادلات تجاری افزایش خواهد یافت و از طرف دیگر رونق و تبادل گردشگر بین مازندران و برخی از استانهای چین در دستور کار قرار گرفت.
برخی از استانهای چین به مواد غذایی و محصولات کشاورزی مازندران نیاز داردند که صادرات مازندران برای آنها افزایش خواهد یافت".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала