تلاش ایالات متحده برای دیکتاتوری جهانی

© AFP 2023 / DON EMMERTدیمیتری پولیانسکی معاون اول سفیر فدراسیون روسیه در سازمان ملل
دیمیتری پولیانسکی معاون اول سفیر فدراسیون روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2024
اشتراک
ایالات متحده در تلاش است تا یک دیکتاتوری جهانی در حوزه دیجیتال برقرار کند.
بهگزارش اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در این سازمان در نشست کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ایالات متحده در تلاش است تا یک دیکتاتوری جهانی در حوزه دیجیتال برقرار کند.
دمیتری پولیانسکی در ادامه افزود: «واشنگتن با بهره گیری از این واقعیت که اهرم های اصلی حاکمیت اینترنت در کشورهای غربی واقع شده است و در حوزه قضایی این کشورها، در درجه اول ایالات متحده، تمام انحصارات اصلی فناوری اطلاعات به ثبت رسیده است، واشنگتن فرآیندهایی را تحریم کرده است که نتیجه منطقی آنها، ایجاد یک دیکتاتوری دیجیتال جهانی، یعنی از دست دادن کامل توانایی دولت ها برای تعمیم حاکمیت خود در حوزه دیجیتال است».
وی تصرح کرد: «پیش شرط ها برای کنترل کامل فضای دیجیتال با امکان "قطع" هر گونه گزینه اطلاعاتی برای جریان اصلی دارای گواهی غرب ایجاد می شود. به عنوان مثال، اخیراً در سایت‌های انحصارطلبان فناوری اطلاعات غربی، مطالب بیگانه‌هراسی، نژادپرستانه، ملی‌گرایانه و روس‌هراسی به طور فعال منتشر می‌شود که مدیران آنها به آن توجهی نمی‌کنند. در عین حال، بطور بی‌رحمانه ای کانال‌ها و حساب‌های رسانه‌ها و کاربران عادی را که دیدگاهی متفاوت از دیدگاه غربی پخش می‌کنند، مسدود می‌کنند».
جزئیات جالب جدیدی درباره درز کردن اسناد محرمانه آمریکا به اینترنت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2023
جزئیات جالب جدیدی درباره درز کردن اسناد محرمانه آمریکا به اینترنت
وی در ادامه متذکر شد: «سازمان های دولتی ایالات متحده اغلب در خفا چنین خودسری هایی را تشویق می کنند که توسط شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات انجام می شود. حقایق چنین مداخلاتی مرتباً به اطلاع عموم می رسد.
بنابراین، در پیکربندی کنونی، واسطه های اینترنتی به ابزاری برای دستکاری افکار عمومی و انتشار تبلیغات تهاجمی تبدیل شده اند. این مشکل با این واقعیت تشدید می شود که در حال حاضر هیچ هنجار حقوقی بین المللی برای مبارزه مناسب با این رفتار غول های فناوری اطلاعات وجود ندارد».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала