کره شمالی جاده منتهی به کره جنوبی را مین گذاری کرد

© AFP 2023 / Jung Yeon-Jeمرز کره شمالی و کره جنوبی
مرز کره شمالی و کره جنوبی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2024
اشتراک
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خواستار کنار گذاشتن سیاست اتحاد با کره جنوبی و تعریف روابط بین دو کشور به عنوان "دو دولت متخاصم با یکدیگر" شد.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک منبع نظامی کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی در جاده بین کره ای در منطقه غیرنظامی که دو کره را از هم جدا می کند، مین گذاری کرده است.
همانطور که یک مقام نظامی اظهار داشت، مین گذاری، آخرین گام از یک سری اقدامات برای مسدود کردن جاده های بین کره ای بود. اواخر سال گذشته، ارتش کره جنوبی متوجه شد که کره شمالی در حال مین گذاری در یک جاده خاکی در داخل منطقه غیرنظامی در منطقه چخولوون است.
این جاده بر اساس توافقنامه نظامی بین کره ای در سال 2018 برای اتصال جنوب و شمال در تلاش مشترک برای حفاری بقایای افرادی که در نزدیکی تپه «اروهد» در طول جنگ کره 1950-1953 جان باختند، ساخته شد. نبردی در آنجا روی داد که در آن نیروهای سازمان ملل علیه ارتش داوطلب خلق چین جنگیدند.
چنین اقداماتی پس از آن صورت گرفت که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خواستار کنار گذاشتن سیاست اتحاد با کره جنوبی و تعریف روابط بین دو کشور به عنوان "دو دولت متخاصم با یکدیگر" شد. در ماه ژانویه، کیم جونگ اون دستور داد اقدامات سختگیرانه ای برای مسدود کردن تمام کانال های ارتباطی بین کره در امتداد مرز تا یک سطح غیرقابل برگشت انجام شود.
پرچم های کره شمالی   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2024
هیات اقتصادی کره شمالی عازم ایران شد
رهبر کره شمالی در ماه دسامبر گفت که وضعیت بحرانی "غیرقابل کنترل" در شبه جزیره کره به دلیل اقدامات "بی پروا" و تحریکات نظامی ایالات متحده و کره جنوبی ادامه دارد. وی تاکید کرد" امسال تعداد رزمایش‌های نظامی بین آمریکا و کره جنوبی به شدت افزایش یافته است و ابزار هسته‌ای استراتژیک آمریکا به طور مداوم در منطقه شبه جزیره کره ظاهر می‌شوند".
کره جنوبی نیز به نوبه خود تشدید تمرینات و ظهور "معمول" دارایی های استراتژیک آمریکا در شبه جزیره را با افزایش تهدید از سوی کره شمالی توضیح می دهد.
در بیانیه واشنگتن، که پس از نشست سران ایالات متحده و کره جنوبی در آوریل سال گذشته منعقد شد، ایالات متحده متعهد شد که "نظارت منظم" دارایی های استراتژیک خود در شبه جزیره کره را افزایش دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала