حمله اسرائیل به ده ها هدف حماس طی 24 ساعت گذشته

© Sputnikوخامت شدید اوضاع در نوار غزه
وخامت شدید اوضاع در نوار غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2024
اشتراک
اسرائیل در استفاده از سلاح های آمریکایی از قوانین بین المللی در نوار غزه پیروی نمی کند.
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه ارتش اسرائیل آمده است که طی 24 ساعت گذشته، جنگنده‌های نیروی هوایی ده‌ها هدف تروریستی از جمله زیرساخت‌های تروریستی، پرتاب‌کننده‌های موشک، تروریست‌های مسلح و پست‌های دیده‌بانی را هدف قرار دادند.
در این بیانیه آمده است: «علاوه بر این، در روز گذشته، نیروهای دریایی اسرائیل حملاتی را به اهداف تروریست ها انجام دادند و از نیروهای زمینی ارتش اسرائیل در بخش مرکزی نوار غزه پشتیبانی آتش کردند. در بخش مرکزی منطقه فلسطین، چندین واحد از رادیکال‌های مسلح حماس شناسایی شدند که آنها نیز مورد حمله قرار گرفتند».
پیشتر به گزارش رویترز، تعدادی از مقامات ارشد آمریکایی به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفته اند که آنها معتقدند اسرائیل در استفاده از سلاح های آمریکایی از قوانین بین المللی در نوار غزه پیروی نمی کند.
خاطرنشان می شود که تا 8 مه، بلینکن باید به کنگره گزارش بدهد که آیا ادعاهای اسرائیل مبنی بر استفاده از سلاح های آمریکایی بدون نقض قوانین بین المللی صحت دارد یا خیر.
خاطرنشان می شود که تعدادی از وزارتخانه های آمریکا در یادداشتی به بلینکن نسبت به ادعای عدم پایبندی اسرائیل به قوانین بین المللی در نوار غزه ابراز نگرانی جدی کردند. به گفته این منبع رسانه ای، آنها به نمونه هایی از جمله حملات اسرائیل به زیرساخت های غیرنظامی در نوار غزه اشاره کردند.
پیش از این، "ای بی سی نیوز" گزارش داده بود که کاخ سفید تشخیص داده است که تعدادی از گردان های ارتش اسرائیل با وجود "نقض فاحش حقوق بشر" که علیه غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری مرتکب شده اند، از حق دریافت کمک نظامی آمریکا برخوردارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала