شناساندن توانمندی فناوران ایران به جهانیان

© IRNAفناوران ایران
فناوران ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2024
اشتراک
بیش از ۲۵۰۰ تا ۳ هزار تاجر و بازرگان خارجی از بیش از ۹۰ کشور دنیا قرار است از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت ماه جاری در مرکز نمایشگاه‌ های بین المللی تهران حضور یابند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) با پیش بینی بازدید بیش از ۲۵۰۰ تا ۳ هزار تاجر و بازرگان خارجی از بیش از ۹۰ کشور دنیا قرار است از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت ماه جاری در مرکز نمایشگاه‌ های بین المللی تهران برگزار شود.
یکی از رویکردهای مهم دولت سیزدهم، ارتباط نزدیک و قدرتمند با بخش خصوصی به منظور صادرات محصولات ایرانی به سایر کشورهای دنیا است و به طورحتم نخستین گام در تحقق هرچه بهتر این هدف، توسعه روابط اقتصادی و تجاری، معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی به فعالان اقتصادی خارجی و البته شناخت متقابل از ظرفیت‌های کشورهای دیگر است.
سیدمجتبی قدمگاهی، معاون توسعه کسب و کار بین المللی سازمان توسعه همکاری های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ایران با بیان اینکه، نمایشگاه اکسپو ایران را سازمان توسعه تجارت ذیل وزارت صمت هر سال برگزار می کند، افزود: "این نمایشگاه در واقع ارائه دستاوردها و محصولات ایران برای مجموعه های خارجی است و هدف آن بیشتر معرفی و نمایش آخرین دستاوردهای شرکت های ایرانی در این گردهمایی بزرگ است.
Самолет на фоне суперлуния в Луисвилле, штат Кентукки - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2024
شرکت دانش‌بنیان ایرانی در حال ساخت "هواپیمای جت 8 نفره"
امسال مهمانان خارجی می توانند در حاشیه برگزاری نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۴ از پارک های علم و فناوری و همچنین شرکت های دانش بنیان بزرگ کشور و خطوط تولید و ظرفیت های نوآورانه و فناورانه آنها بازدید کنند.
با توجه به تجربیات موجود خارجی ها شناخت کافی نسبت به دانش بنیان های ایران ندارند و حتی شاید باور اینکه فناوران ایران در این لایه و سطوح بالا به فناوری های گوناگون قابل رقابت با شرکت های اروپایی دست پیدا کرده اند، سخت باشد.
حتی گاها مشاهده شده که بازدیدکنندگان خارجی با رویت محصول فناورانه ایرانی به یقین نرسیده اند که محصول مورد نظر در ایران تولید می شود اما هنگام بازدید از خطوط تولید متوجه می شوند که از کوچکترین قطعه همچون پیچ تا قطعات فناورانه در بدنه شرکت های فناور ایرانی تولید می شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала