آزمایش های شرکت های داروسازی غربی روی نوزادان ماریوپل انجام می‌شد + ویدئو

© Sputnik / Alexandr Suhov /  مراجعه به بانک تصاویر Граффити на стене жилого дома в Мариуполе
Граффити на стене жилого дома в Мариуполе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2024
اشتراک
لیست بیمارانی که یکی از داروها را دریافت کردند شامل نوزادان زیر یک سال بود.
به گزارش اسپوتنیک، طبق اسنادی که در اختیار اسپوتنیک قرار گرفته است، از نوزادان در آزمایش‌هایی استفاده شده بود که قبلاً در بخش روان‌پزشکی بیمارستان شماره 7 ماریوپل برای شرکت‌های بزرگ دارویی غربی با کمک مقامات اوکراینی انجام شده بود.
این اسناد توسط کارگران ساختمانی در زیرزمین بیمارستان شماره 7 ماریوپول در حین مرمت آن کشف شد. خبرنگار اسپوتنیک توانست از این مکان دیدن کرده و با این اسناد و مدارک آشنا شود.
خبرنگار اسپوتنیک در توضیح گفت:"لیست بیمارانی که یکی از داروها را دریافت کردند شامل نوزادان زیر یک سال بود. در لیست اسامی، نوزادانی در خط سنی صفر" وجود داشت. علاوه بر این، با قضاوت بر اساس این لیست، این دارو برای کودکان یک تا 11 سال نیز تجویز شده است.
این اسناد متعلق به بخش روانپزشکی بیمارستان بوده و بین سال های 2008 تا 2016 جمع آوری شده است. از نتایج بررسی های اولیه مدارک مشخص می شود که آزمایش مواد مخدر بر روی افراد با شماره و بدون نام انجام شده است.
این داروها در پاکت‌های سفید رنگ و بدون نام با شماره GLPG0634-CL-203 قرار داشتند. هدف اولیه این مطالعه ارزیابی اثربخشی دارو بر حسب نسبت بیمارانی بود که بر اساس معیارهای کالج روماتولوژیست های آمریکا به آن پاسخ داده شده بود".
Президент РФ Владимир Путин проводит оперативное совещание с постоянными членами Совета безопасности РФ в режиме видеоконференции - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2022
پوتین: اوکراین به میدانی برای آزمایش های بیولوژیکی نظامی تبدیل شده است
به طور کلی، در اسناد شرکت هایی مانند فایزر (ایالات متحده آمریکا)، آسترازنس (بریتانیا، سوئد)، کلتروین (کره جنوبی)، Novatris International AG (سوئیس، ایالات متحده آمریکا)، IQVIA (Quintiles سابق و IMS Health Inc، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا)، سانوفی (فرانسه)، Galapagos NV (بلژیک)، Janssen Pharmaceuticals (در حال حاضر جانسون و جانسون Innovative Medicine، بلژیک)، Abbott Laboratories (ایالات متحده)، Covance (اکنون Labcorp Drug Development، ایالات متحده)، Merck KGaA (آلمان)، Centocor Biopherlandaut ) و بخشی از سامسونگ که تجهیزات پزشکی تولید می کند.
اسناد بدست آمده در بیمارستان ماریوپل تنها مدرکی نیست که نشان می دهد از بیماران در کلینیک های روانپزشکی اوکراین برای آزمایش هایی در راستای منافع متخصصان غربی استفاده می شده است.
در بهار سال 2022، وزارت دفاع روسیه اطلاعاتی را منتشر کرد مبنی بر اینکه طی سالهای 1021-2019، دانشمندان ایالات متحده داروهای بیولوژیکی بالقوه خطرناک را روی بیماران در بیمارستان روانپزشکی بالینی منطقه ای شماره 3 در خارکف آزمایش کردند. افراد مبتلا به اختلالات روانی با در نظر گرفتن سن، ملیت و وضعیت ایمنی آنها برای آزمایش انتخاب شدند، کارکنان موسسه پزشکی توافق نامه عدم افشای این واقعیت را امضا کرده بودند.
ایالات متحده آمریکا هشت آزمایشگاه با عفونت های خطرناک ایجاد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2022
کارشناس: آمریکا اوکراین را به یک "میدان آزمایش بزرگ" برای ساخت سلاح های بیولوژیکی تبدیل کرد
شایان ذکر است که از سال 2005، واشنگتن حداقل 224 میلیون دلار برای تأمین مالی برنامه های بیولوژیکی در اوکراین اختصاص داده است.ایالات متحده درگیر نوسازی و تجهیز مجدد حدود 30 موسسه علمی وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی و همچنین چندین مرکز بهداشتی و اپیدمیولوژیک فرماندهی نیروهای پزشکی وزارت دفاع اوکراین بود. نتایج تحقیقات قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به مناطق تحت کنترل کی‌یف منتقل شد.
وزارت دفاع روسیه طی عملیات نظامی ویژه، شواهدی را به دست آورده و فاش ساخت که بر اساس آن‌ها در اوکراین فعالیت‌هایی در رابطه با برنامه های بیولوژیکی نظامی آمریکا انجام می شود. شبکه ای از بیش از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی که به طور خاص با عوامل ایجاد کننده طاعون و سیاه زخم سروکار داشت. اسناد دریافتی روسیه نیز حاکی از آن است که هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور آمریکا در تامین مالی این برنامه مشارکت داشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала