نخست وزیر اسلواکی: از عضویت اوکراین در ناتو جلوگیری خواهم کرد

© Screenshot: Facebook / Robert Ficoرابرت فیکو، نخست وزیر اسلواکی
رابرت فیکو، نخست وزیر اسلواکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.01.2024
اشتراک
رابرت فیکو، نخست وزیر اسلواکی در شبکه تلویزیونی RTVS گفت که در دیدار با همتای اوکراینی خود دنیس شمیگال که در 24 ژانویه در شهر اوژگورود برگزار می شود، اعلام خواهد کرد که عضویت اوکراین در ناتو را مسدود خواهد کرد، زیرا این به معنای آغاز جنگ جهانی سوم است.
به گزارش اسپوتنیک، فیکو روز شنبه گفت:" من می دانم که با چه چیزی (به دیدار با نخست وزیر اوکراین) می روم. من با کمک های بشردوستانه می روم، ما تأیید می کنیم که آنها هیچ سلاحی از ارتش اسلواکی و از انبارهای دولتی دریافت نخواهند کرد. من می گویم که چیزهایی وجود دارد که دیدگاه های ما در رابطه با آنها کاملاً متفاوت است. در مورد ورود آنها به اتحادیه اروپا ما به آن احترام می گذاریم اما آنها باید شرایط را داشته باشند ... من می گویم که من مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستم و از حق وتو استفاده خواهم کرد و آن را مسدود خواهم کرد، زیرا این پایه و اساس جنگ جهانی سوم خواهد بود".
 ناتو و اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.01.2024
افسر اطلاعاتی سابق آمریکا دلیل به تاخیر انداختن ارسال اف-16 به اوکراین را فاش کرد
به گفته وی، دیدار برنامه ریزی شده برای 24 ژانویه در اوژگورود "جالب" خواهد بود. فیکو همچنین گفت که طرف اوکراینی مایل به برگزاری کنفرانس مطبوعاتی پس از نتایج آن نیست.
پیش از این، دولت اسلواکی تصمیم گرفت بر کمک های بشردوستانه تمرکز کند و دیگر به اوکراین سلاح ارسال نکند. کابینه وزیران به ریاست فیکو، پیشنهاد دولت قبلی را که مربوط به ارسال بسته بعدی کمک نظامی به اوکراین به مبلغ 40.3 میلیون یورو بود، تایید نکرد. صحبت عمدتاً در مورد مهمات بود. این بسته کمک نظامی قرار بود چهاردهمین بسته از سوی اسلواکی باشد؛ از زمان آغاز درگیری در اوکراین، این جمهوری اسلحه، مهمات و تجهیزات به ارزش 671 میلیون یورو به کی یف ارسال کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала