آمریکا پایگاه نظامی خود در سوریه را به دلیل حملات "مقاومت" تخلیه می کند

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / انفجار دوباره در پایگاه آمریکا در سوریه
انفجار دوباره  در پایگاه آمریکا در سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2024
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، از خبرگزاری تسنیم، آمریکا پایگاه نظامی همو خود را در نزدیکی فرودگاه قامشلی در شمال شرق سوریه پس از حملات مکرر نیروهای مقاومت عراق به آن تخلیه می‌کند.
در این گزارش آمده است: "منابع تسنیم در سوریه از تخلیه پایگاه نظامی آمریکا در استان الحسکه در شمال سوریه به دلیل حملات مکرر گروه های مقاومت اسلامی عراق خبر دادند."
این آژانس تصریح می کند که پایگاه همو، واقع در 4 کیلومتری غرب فرودگاه قامشلی، یکی از مهم ترین پایگاه های آمریکا در جمهوری عربی محسوب می شود و حداقل 350 پرسنل نظامی آمریکایی در آن حضور دارند. به گفته این آژانس، این پایگاه یک مرکز آموزشی است که ارتش آمریکا در آن به آموزش نمایندگان نیروهای دموکراتیک سوریه می پردازد.
علی خامنه‌ای، رهبر ایران، هفته گذشته از "جبهه‌های مقاومت" شیعیان در کشورهای مختلف عربی خواست تا هر کجا که است، "دشمن را بزنند". جنبش‌های شیعی در موسوم به "مقاومت اسلامی در عراق" اولین حمله خود را به پایگاه نظامی آمریکایی "همو" در نزدیکی فرودگاه قامشلی اعلام کردند.
پیشتر گروه های مسلح عراقی اعلام کردند که به پایگاه دیگری از آمریکا در میدان گازی کونیکو در استان دیرالزور در شرق سوریه حمله کردند. همچنین چندین پهپاد در منطقه فرودگاه بین المللی اربیل در شمال عراق که پایگاه نیروهای بین المللی ضد تروریسم در آن مستقر است، سرنگون شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала