جزئیات حمله موشکی حوثی ها به کشتی کانتینری آمریکا در دریای سرخ

© Sputnik / Dmitry Korobeinikov /  مراجعه به بانک تصاویر انفجار در بدنه نفتکش ایرانی در دریای سرخ بر اثر اصابت موشک است
انفجار در بدنه نفتکش ایرانی در دریای سرخ بر اثر اصابت موشک است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2024
اشتراک
فرماندهی مرکزی آمریکا تأیید کرد که موشکی که از خاک تحت کنترل جنبش شیعیان انصارالله (حوثی) در شمال یمن شلیک شده است، به یک کشتی کانتینری آمریکایی در دریای سرخ اصابت کرده است. این حمله تلفات جانی نداشته است.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه سنتکام آمده است: "در 15 ژانویه، حوثی‌های مورد حمایت ایران یک موشک بالستیک ضد کشتی را از قلمرو تحت کنترل یمن پرتاب کردند و کشتی کانتینری M/V Gibraltar Eagle را که با پرچم جزایر مارشال و متعلق به ایالات متحده در حال تردد بود را مورد هدف قرار دادند".
به گفته این فرماندهی، خدمه کشتی تلفات جانی یا خسارت قابل توجهی گزارش نکرده اند. این کشتی کانتینری به مسیر خود ادامه داد.
در شب 12 ژانویه، آمریکا و بریتانیا به اهداف جنبش شیعی انصارالله (حوثی‌ها) که در شمال یمن حکومت می‌کنند، حمله کردند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله، این حملات را توحش تروریستی، تجاوز عمدی و غیرموجه توصیف کرد. یحیی سریع، سخنگوی ارتش حوثی ها گفت: آمریکا و انگلیس 73 حمله به یمن انجام دادند که در نتیجه آن پنج جنگجوی حوثی کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، حملات به اهدافی در یمن را پاسخی به تهدید آزادی کشتیرانی خواند و قول داد که بدون تردید به اقدام خود ادامه دهد. وی مدعی شد که 27 حمله حوثی ها به کشتی های تجاری از بیش از 50 کشور حمله شده است و در 9 ژانویه این جنبش بزرگترین حمله خود را علیه کشتی های جنگی آمریکا انجام داد.
حوثی‌ها قبلاً گفته بودند که اقدامات آنها در دریای سرخ فقط برای کشتی‌های مرتبط با اسرائیل برای کمک به فلسطینی‌ها در نوار غزه انجام می‌شود و در آزادی کشتیرانی در منطقه دخالت نمی‌کند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала