اروپا دچار وابستگی جدیدی به روسیه شده است

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اروپا دچار وابستگی جدیدی به روسیه شده است
اروپا دچار وابستگی جدیدی به روسیه شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2024
اشتراک
سوین توره هولسنتر، رئیس شرکت شیمیایی نروژی "یارا" (Yara) اعلام کرد اروپا وابستگی به روسیه در انرژی را با وابستگی در زمینه مواد غذایی و کودهای شیمیایی جایگزین کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را نشریه Euractiv منتشر کرده است.
به گفته هولستر، روسیه گویا از کود و غذا به عنوان سلاح استفاده می کند. رئیس یارا گفت : "من بسیار نگران خواهم بود اگر ما مانند خوابگردها، کاری را که با انرژی انجام دادیم با کودها تکرار کنیم."
بر اساس گزارش یورواستات (سازمان آمار اروپا، واردات نیتروژن به اتحادیه اروپا از ژوئیه 2022 تا ژوئن 2023 نسبت به دوره قبل 34 درصد افزایش یافته است و روسیه حدود یک سوم کل واردات را به خود اختصاص داده است. روسیه همچنین تقریباً یک سوم کل واردات اوره اروپا را به خود اختصاص داده است.
Карта России с Крымом  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2024
گزارش و تحلیل
غرب روسیه را تحریم کرد، روسیه اولین اقتصاد اروپا شد
هولستر سال 2024 را "سال تعیین کننده" برای اتحادیه اروپا خواند و خواستار ایجاد مشوق ها برای کشاورزان و "ساختار قابل پیش بینی بودجه و اعتبارات" برای صنعت شد.
او ضمناً گفت که کاهش وابستگی اروپا به منابع انرژی روسیه هزینه های هنگفتی را برای خانوارها و صنعت به دنبال دارد.
ویکتوریا آبرامچنکو معاون نخست وزیر روسیه پیشتر گفته بود، روسیه همچنان نان آور جهان و تامین کننده قابل اعتماد محصولات کشاورزی است و به رساندن غلات و کود به آفریقا با هدف بشردوستانه ادامه خواهد داد.
معاون نخست وزیر روسیه یادآور شد که فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) اخیراً "علناً اعتراف کرده است که تحریم های غرب بر مواد غذایی و کودهای معدنی، لجستیک و پرداخت ها منجر به تشدید مشکل گرسنگی در جهان می شود."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала