مقامات آمریکایی برای جنگ در خاورمیانه آماده می شوند

© AP Photo / Aaron Favilaمقامات آمریکایی برای جنگ در خاورمیانه آماده می شوند
مقامات آمریکایی برای جنگ در خاورمیانه آماده می شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2024
اشتراک
رسانه ها: مقامات آمریکایی در حال آماده شدن برای یک جنگ احتمالی جدید در خاورمیانه اند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه پولیتیکو به نقل از منابع اطلاع داد، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در حال آماده شدن برای تشدید احتمالی درگیری فلسطین و اسرائیل به جنگی جدید در خاورمیانه است که خطر انتخاب مجدد رهبر آمریکا را به دنبال دارد.
در این مطلب آمده است: مقامات دولت بایدن در حال آماده سازی طرح هایی برای ایالات متحده برای پاسخ به گسترش روزافزون نگران کننده جنگ غزه به یک درگیری منطقه ای گسترده تر و طولانی تر هستند.
به گفته طرفین این نشریه، از جمله یک مقام ارشد کاخ سفید، دولت در حال بررسی سناریوهایی برای مشارکت احتمالی ایالات متحده در یک جنگ جدید در خاورمیانه است.
به ویژه، ارتش در حال توسعه طرح هایی برای حملات تلافی جویانه علیه اهداف حوثی ها در یمن است و همچنین حملات آینده را پیش بینی می کند. نیروهای اطلاعاتی نیز به نوبه خود در حال آماده سازی طرح هایی برای دفع حملات گروه های طرفدار ایران در عراق و سوریه به ایالات متحده هستند.
این نشریه به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: از دیدگاه ما، نگران کننده ترین چیز این است که حوثی ها بتوانند کشتی را غرق کنند. آن وقت چه خواهد شد؟ در عین حال، واشنگتن نگران است که خشونت در نوار غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری و لبنان سرایت کند.
گفته می شود که ایالات متحده ماه ها در پشت پرده از تهران خواسته است تا نیروهای نیابتی خود را برای کاهش حملات متقاعد کند، اما هیچ نشانه ای از کاهش سرعت چنین فعالیتی ندیده است. برعکس، واشنگتن از افزایش خشونت در روزهای آینده بیم دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала