گزارش و تحلیل

بیانیه داعش ثابت کرد دست آمریکا واسرائیل در کار است

© Photo / IRNAبیانیه داعش ثابت کرد دست آمریکا واسرائیل در کار است
بیانیه داعش ثابت کرد دست آمریکا واسرائیل در کار است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2024
اشتراک
اخیرا گروه تروریستی داعش بیانیه ای کذایی صادر کرده تا مسئولیت حمله های تروریستی کرمان را به عهده بگیرد و از گردن آمریکا و اسرائیل ساقط کند.
فرقی ندارد که نام گروه تروریستی چه باشد "داعش" ، "جند الله"، "مجاهدین خلق" یا...
آنهایی که در زمینه مسایل بین المللی و فعالیت های گروه های تروریستی بین المللی تحقیقات انجام داده اند به خوبی می دانند که همه اینها مواجب بگیر سازمان های اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده آمریکا و اسرائیل و متحدین آنها می باشند.
مثلا وقتی که گروهی مانند مجاهدین خلق مسئولیت عملیاتی را به عهده می گیرد باید به یاد داشته باشید که افرادی مانند مایک پنس معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا و مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا و رئیس سابق سیا و جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق آمریکا و... به دلیل روابط صمیمی موجود فیما بینشان علنا در فرماندهی این گروه در آلبانی بارها حضور داشته اند وبارها روی حمایتشان از این گروه تاکید کرده اند.
یا وقتی درباره گروهی مانند داعش و جند الله و... صحبت می کنید فراموش نکنید که اینها انشعابات القاعده هستند، سازمانی که مستقیما توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ایجاد شده و زمانی که شهید سلیمانی و یارانش در حال جنگیدن با داعش در موصل بودند آمریکایی ها در حال هلی برد مزدوران داعش از موصل بودند و آنها را به افغانستان منتقل می کردند.
وقتی که گزارش ها و فیلم های ماهواره ای که آن زمان توسط روسیه گرفته شده بود منتشر شد آمریکایی ها انکار نکردند که مزدوران داعش را از موصل خارج می کردند و ادعا کردند که اینها عوامل نفوذی شان بودند که برای حفظ جانشان باید آنها را از آنجا خارج می کردند.
انفجارت در شهر کرمان ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2024
گزارش و تحلیل
عاملان انفجار تروریستی در کرمان همان هایی هستند که سلیمانی را به شهادت رساندند
کدام عوامل نفوذی؟
همه شان مزدور سیا و موساد بودند وهستند، البته برخی ابله هم که گول خورده بودند ونمی دانستند چه به چه است را همان جا گذاشتند تا بمیرند چون اینها ارزشی برای آمریکایی ها و اسرائیلی ها نداشتند.
پس وقتی درباره داعش صحبت می کنیم باید متوجه باشیم که اینها همان مزدورانی هستند که آمریکایی ها و اسرائیلی ها در جای جای مختلف کاشته اند تا برای منافع آمریکا و اسرائیل فعالیت کنند.
البته نمی خواهم خیلی مقاله را طولانی کنم اما اگر مفصل به این گروهها و یا دیگر گروه های به اصطلاح جدایی طلب که به دنبال اعمال تروریستی در ایران هستند تحقیق کنید می توانید متوجه شوید که همه اینها به یک جا وصل هستند.
طی چند دهه اخیر آمریکا و اسرائیل و برخی کشورهای عرب متحد اسرائیل در منطقه فعالیت زیادی برای راه اندازی فتنه شیعه و سنی در منطقه انجام دادند و ملیاردها دلار تبلیغات انجام دادند تا تلاش کنند ایران را دشمن اول اعراب معرفی کنند و اسرائیل را دوست معرفی کنند.
حال پس از کارهایی که اسرائیل در غزه کرده همه این توطئه ها به هم خورده.
درست است که اکثر مسلمانان فلسطینی سنی مذهب می باشند اما امروزه ایران شیعی و جبهه مقاومت که اکثریت آن را شیعیان تشکیل می دهند هستند که بیشترین پشتیبانی را از مردم مظلوم غزه می کنند.
این در حالی است که درون کشورهای اسلامی چه سنی چه شیعه همه دارند می جوشند که چرا دیگر کشورهای عربی و اسلامی قدمی برای حمایت از فلسطینی ها بر نمی دارند.
از سوی دیگر جبهه مقاومت هیچ اصراری بر اینکه این جبهه فقط مال شیعیان است ندارد و همه را در جمع خود پذیرفته چه شیعه چه سنی چه حتی غیر مسلمان مانند مسیحی ها و ایزدی ها و...
در چنین شرایطی حتی جامعه اهل تسنن به سمت همسویی با ایران و جبهه مقاومت روی آورده و این یعنی هوا رفتن صدها ملیارد دلار سرمایه گذاری برای ایجاد فتنه میان شیعه و سنی و تبدیل ایران به دشمن اول اعراب.
اگر به بیانیه ای که داعش صادر کرده نگاهی گذرا داشته باشید می بینید که تنها چیزی که این بیانیه روی آن متمرکز است ایجاد فتنه میان مسلمانان شیعه و سنی است.
همان خواست و هدفی که اسرائیلی ها و آمریکایی ها و متحدین شان دهه ها است که دنبال می کنند.
کاملا مشخص است که این بیانیه توسط موساد دیکته شده و با اهداف خاصی نوشته شده.
از سوی دیگر نوع بمب گذاری که در کرمان انجام شده بود و موادی که در بمب گذاری استفاده شده بود کاملا مشخص می کند که کار طبق آنچه بیانیه داعش اعلام کرده، کار دو بمب گذار پیزوری انتحاری نبوده بلکه طبق نظر کارشناسان نظامی مواد منفجره استفاده شده موادی بوده که فقط در اختیار ارتش ها و سازمان های امنیتی دولتی مثل ایالات متحده و اسرائیل می باشد.
این مواد انفجاری نوعی مواد بوده که شدت انفجاری بسیار بالایی داشته تا بتواند تعداد بیشتری کشته بگیرد در حالی که مواد انفجاری که توسط این گروه های تروریستی معمولا استفاده می شود موادی است که در نهایت می تواند چهار پنج نفر یا نهایتا ده پانزده نفر در اطراف تروریست را بکشد و نه صدها نفر را.
همزمانی این عملیات تروریستی با ترور شهید رضی موسوی در سوریه و شهید صالح العاروری و رفقایش در لبنان و عملیات تروریسیتی آمریکایی ها بر علیه فرماندهان الحشد الشعبی در عراق ویا بر علیه انصار الله در دریای سرخ نشان می دهد که این ماجراها مرتبط با هم بوده و به هیچ وجه از یکدیگر جدا نمی باشند و پشت همه اینها یک مجموعه هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала