حجم کمک های خارجی به اوکراین از زمان آغاز عملیات ویژه روسیه از 200 میلیارد دلار فراتر رفته + جزئیات

© Photo / Official web site of the MoD of Ukraine حجم کمک های خارجی به اوکراین از زمان آغاز عملیات ویژه روسیه از 200 میلیارد دلار فراتر رفته
حجم کمک های خارجی به اوکراین از زمان آغاز عملیات ویژه روسیه از 200 میلیارد دلار فراتر رفته - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2024
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که 54 کشور خارجی در حال ارائه کمک نظامی به اوکراین هستند که از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه تاکنون بیش از 200 میلیارد دلار هزینه کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره آمده است: "54 کشور در حال ارائه کمک هستند. بیش از 203 میلیارد دلار هزینه شده است."
خاطرنشان می شود که گروهی متشکل از بیش از 500 فضاپیمای آمریکا و ناتو در راستای منافع نیروهای مسلح اوکراین کار می کنند. از این تعداد، بیش از 70 ماهواره شناسایی و بقیه ماهواره های تجاری دو منظوره هستند. علاوه بر این، کی یف از بیش از 20 هزار پایانه سیستم ماهواره ای استارلینک (Starlink) بهره مند است.
وزارت دفاع روسیه تصریح کرد که در مجموع 13.5 هزار مزدور خارجی برای جنگ برای اوکراین وارد شدند که بیشتر آنها (8.5 هزار نفر) از اروپا بودند. 1.7 هزار مزدور از آسیا، 2.7 هزار از آمریکای شمالی و جنوبی وارد اوکراین شدند. وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: حدود 6 هزار نفر نابود شدند، بیش از 5.5 هزار نفر فرار کردند، اکنون فقط 1.9 هزار مزدور باقی مانده است.
کشورهای خارجی بیش از 1.6 هزار واحد موشک و سلاح توپخانه، بیش از 200 سامانه موشکی ضد هوایی، بیش از 5220 واحد سلاح زرهی و بیش از 23 هزار پهپاد را در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار دادند.
زرادخانه های ارتش اوکراین ته کشیده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2024
زرادخانه های ارتش اوکراین ته کشیده است
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد که ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح، بلکه از جمله با آموزش پرسنل در قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری در اوکراین مشارکت دارند.
فدراسیون روسیه بارها اعلام کرده است که ارسال تسلیحات غربی به کی یف تغییری در وضعیت میدان نبرد ایجاد نکرده و تنها باعث افزایش تعداد تلفات نیروهای مسلح اوکراین شده است.
وزارت دفاع روسیه بارها اعلام کرده است که رژیم کی‌یف از مزدوران خارجی به‌عنوان "گوشت دم توپ" استفاده می‌کند و ارتش روسیه به نابودی آنها در سراسر اوکراین ادامه خواهد داد. کسانی که برای پول جنگیدند در بسیاری از مصاحبه‌ها اعتراف کردند که ارتش اوکراین اقدامات خود را به خوبی هماهنگ نمی‌کند و شانس زنده ماندن در نبردها کم است، زیرا شدت درگیری در اوکراین با افغانستان و خاورمیانه که آنها به آن عادت کرده‌اند، قابل مقایسه نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала