سناتور آمریکا خواهان "پاک کردن ایران از روی نقشه جهان" شد

© AP Photo / J. Scott Applewhiteلیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی
لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2023
اشتراک
لیندسی گراهام: شش ماه هست می گویم به ایران ضربه بزنید.
به گزارش اسپوتنیک، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی، با اظهار نظر درباره حملات جنبش شیعه انصارالله (حوثی‌ها) گفت که این جنبش از ایران کمک مالی می‌گیرد و بنابراین جمهوری اسلامی باید "از صفحه جهان پاک شود".
وی در گفتگو با فاکس نیوز گفت:"بدون ایران، حوثی‌ها وجود نخواهند داشت. حوثی‌ها کاملاً مورد حمایت ایران هستند. من شش ماه است که می‌خواهم ایران مورد ضربه قرار بگیرد. آنها میادین نفتی دارند و مقر سپاه پاسداران از فضا قابل مشاهده است. آن ها را از روی نقشه پاک کنید".
به گفته قانونگذار آمریکایی، او به لوید آستین، رئیس پنتاگون، توصیه کرد "ضعف" نشان ندهد و به ایران بفهماند که در صورت یک حمله تلافی جویانه، "خط قرمز" برای آمریکا در چه چیزی خلاصه می‌شود.
Генерал армии США Ллойд Джеймс Остин III - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2023
رئیس پنتاگون: آمریکا خواهان جنگ با ایران نیست
این سناتور جمهوری خواه آمریکا افزود: "اگر واقعاً می خواهید از سربازان آمریکایی محافظت کنید، به آیت الله های ایران بفهمانید که اگر حملات نیابتی انجام دهند، خدمت آنها خواهیم رسید".
پنتاگون پیشتر گزارش داده بود که حوثی ها از آغاز تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل بیش از صد حمله به کشتی ها در دریای سرخ انجام داده اند. علاوه بر این، از 17 اکتبر، نیروهای آمریکایی ده ها بار در سوریه و عراق مورد حمله قرار گرفته اند که واشنگتن آن را به شبه نظامیان شیعه مرتبط با ایران نسبت می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала