ابراز تردید پارلمان اوکراین در پیروزی این کشور در میدان جنگ

© AP Photo / Evgeniy Maloletkaسربازان اوکراینی
سربازان اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2023
اشتراک
رومن کوستنکو، دبیر کمیته امنیت ملی، دفاع و اطلاعات پارلمان اوکراین اعلام کرد در حال حاضر احتمال پیروزی اوکراین در میدان نبرد اندک است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه تایمز سخنان کوستنکو را نقل می کند که گفت: "در حال حاضر احتمال پیروزی اوکراین در میدان نبرد اندک است. این جنگ می تواند سال ها طول بکشد. روسیه امکانات این را دارد."
این نماینده پارلمان اوکراین شک دارد که سلاح هایی وجود داشته باشد که بتوانند تأثیر قابل توجهی بر نتیجه درگیری داشته باشد. کوستنکو افزود: "ATACMS نمی تواند پیشرفتی ایجاد کند. هواپیماهای جنگی؟ آنها فقط می توانند به ما کمک کنند تا به برابری دست پیدا کنیم... F-16 هواپیماهای دهه 1970 هستند و روسیه صدها جنگنده نسل 4++ دارد."
به عقیده وی، اهداف واقع بینانه اوکراین برای سال 2024 اجتناب از تلفات ارضی جدید و تا حد امکان حملات بیشتر به نیروهای روسیه است.
سربازان اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2023
روزنامه نگار آلمانی سه روز را در اوکراین گذراند و آنچه را کی یف پنهان کرده بود، فاش کرد
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کیف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته اند" خوانده است. وی خاطرنشان کرد که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود؛ برای روسیه "هیچ امکانی برای انجام کارهای دیگر باقی نمانده بود چون خطرات امنیتی به‌گونه‌ای ایجاد شده بود که امکان پاسخگویی با ابزارهای دیگر غیرممکن است." به گفته وی، روسیه 30 سال است که تلاش می کند با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا به توافق برسد، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ های بی شرمانه و یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شده است، در حالی که ائتلاف در همین حال، با وجود اعتراضات مسکو، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرزهای فدراسیون روسیه است.
یادآور می شود ضدحمله اوکراین در 4 ژوئن آغاز شد و سه ماه بعد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اظهار داشت: "ضد حمله" کی یف نه تنها متوقف شده بلکه شکست خورده است." به گفته وی، اوکراین در تلاش برای "دستیابی به نتیجه به هر قیمتی"، هزاران پرسنل نظامی خود را از دست داد و گویی "اینها آدم نبودند". به گفته سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، نیروهای مسلح اوکراین در هیچ یک از مناطق به اهداف خود نرسیدند. در این شرایط ، رسانه های غربی به طور فزاینده ای می نویسند که ایالات متحده و اتحادیه اروپا از بحران اوکراین خسته شده اند و حمایت از ولادیمیر زلنسکی در حال ضعیف شدن است. بر اساس گزارش NBC، مقامات آمریکایی و اروپایی در حال حاضر با مقامات کی یف در مورد پیامدهای احتمالی مذاکرات صلح با روسیه، از جمله آنچه که این جمهوری شوروی سابق برای دستیابی به توافق باید از دست بدهد، بحث می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала