آمریکا بانک هایی را که تحریم ها علیه روسیه را نقض می کنند، تهدید کرد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر کاخ سفید در واشنگتن
کاخ سفید در واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2023
اشتراک
آمریکا در صورت نقض تحریم‌ها علیه روسیه، ارتباط هر بانک‌ در جهان را با سیستم مالی خود قطع خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یک مقام ارشد کاخ سفید این خبر را اعلام کرد.
این مقام گفت:" تقریباً به هر بانک در سراسر جهان حق انتخاب داده می‌شود بین اینکه آیا به فروش کالا به مجتمع نظامی-صنعتی روسیه ادامه دهد یا به سیستم مالی ایالات متحده وابسته باشد، با توجه به اینکه اقتصاد ما بسیار بزرگ‌تر است و واحد پول ما تنها واحد پولی است که در سراسر جهان استفاده می شود".
به گفته وی، واشنگتن قصد دارد از فرمان اجرایی جدید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای تقویت کنترل بر بخش مالی در چارچوب محدودیت های مسکو در زمینه همکاری و هماهنگی با سایر حوزه های قضایی و سازمان های مالی استفاده کند.
سخنگوی کاخ سفید در پایان گفت: "اساساً، مردم نمی خواهند این خطر را بپذیرند. <…> ارزیابی لازم را انجام دهید یا توانایی دسترسی به سیستم ما را به خطر بیندازید."
کاخ سفید این فرمان اجرایی جدید بایدن را در بحبوحه عدم پیشرفت در تأیید درخواست دولت آمریکا برای ادامه کمک به اوکراین از سوی کنگره اعلام کرد. نمایندگان مجلس سنا و مجلس نمایندگان به ترتیب تا 8 ژانویه و 9 ژانویه بدون توافق بر سر لایحه کمک به اوکراین به تعطیلات رفتند. دولت ایالات متحده بار دیگر تاکید کرد که حمایت از این درخواست حیاتی است.
کشورهای غربی پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین ، فشارهای تحریمی بر مسکو را افزایش دادند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد، این محدودیت ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرد.ه است اما با این وجود، روسیه با عواقب آنها کنار می آید و در خود غرب نیز بارها ابراز عقیده کرده اند که این محدودیت ها ناکارآمد هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала