تظاهرات مخالفان دولت جدید آرژانتین در بوینس آیرس + ویدئو

© AFP 2023 / Ronaldo SchemidtСторонники президента Аргентины Маурисио Макри с государственным флагом Аргентины во время марша в Буэнос-Айресе
Сторонники президента Аргентины Маурисио Макри с государственным флагом Аргентины во время марша в Буэнос-Айресе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2023
اشتراک
معترضان به سیاست های مقامات آرژانتینی یک خیابان در بوینس آیرس را اشغال کردند.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در بوینس آیرس، معترضان به سیاست های اقتصادی دولت جدید آرژانتین یکی از خیابان های مرکز بوئنوس آیرس را مسدود کرده و برای راهپیمایی آماده می شوند، پلیس در آنجا تجمع کرده است.
صدها نفر از مردم در مرکز شهر تجمع کردند، مسیر خانه دولت، جایی که آنها می‌خواستند راهپیمایی کنند، توسط پلیس با سپرهایی که در ردیف‌ها صف کشیده بودند مسدود شد. در ازدحام مردم، عده ای درست جلوی پلیس صف کشیده بستنی می فروشند تا پول بیشتری به دست آورند. در میان معترضان خانواده هایی با فرزندان کوچک نیز حضور دارند.
پلیس تظاهرکنندگان را محاصره کرده و به تدریج آنها را تحت فشار قرار داده است. در نتیجه ازدحام جمعیت وضع جسمانی برخی از معترضان وخیم شد. گفته می شود که مأموران پلیس از گاز اشک آور استفاده کرده اند.
دیرتر، پلیس به معترضان اجازه داد تا خیابان دیگری را در مسیر کاخ ریاست جمهوری اشغال کنند. صدها نفر با سر دادن شعارهای ضد دولتی و فحاشی به سمت میدان مرکزی که کاخ در آن قرار دارد حرکت می کنند. پلیس از هر طرف آنها را همراهی می کند.
پیشتر، خبرنگار اسپوتنیک گزارش داد که مقامات شهر به طور جدی تدابیر امنیتی را در آستانه تظاهرات آتی علیه سیاست اقتصادی دولت جدید که در مرکز بوینس آیرس برگزار می شود، تقویت کرده اند. برای اولین بار در سال های اخیر نیروهای انتظامی و تجهیزات ویژه در ورودی های اصلی شهر مستقر شده اند. بنابراین در ورودی غربی ژاندارم ها با خودروهای زرهی و ماشین های آب پاش در حال انجام وظیفه هستند.
پاتریشیا بولریچ، وزیر امنیت آرژانتین، پیشتر گفته بود که مقامات به انسداد جاده ها در طول تجمعات واکنش سختی خواهند داد. به گفته وی، معترضان باید در پیاده روها باشند و مانع تردد نشوند. وزیر امنیت آرژانتین در عین حال تاکید کرد که نیروی انتظامی به حداقل ممکن از زور استفاده خواهد کرد و در صورت مقاومت استفاده از آن تشدید خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала