حمله به سه کشتی در دریای سرخ

© Sputnik / Alexander Vilf دریای سرخ
 دریای سرخ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2023
اشتراک
پنتاگون: ناوشکن یو اس اس کارنی نیروی دریایی آمریکا به سیگنال های درخواست کمک کشتی ها پاسخ داد.
به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی پنتاگون اعلام کرد که سه کشتی تجاری چهار بار طی 24 ساعت در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفتند و یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا سه هواپیمای بدون سرنشین را که در این حملات شرکت داشتند سرنگون کرد.
در اعلامیه نامبرده آمده است:"روز یکشنبه چهار حمله علیه سه کشتی تجاری مختلف در آب‌های بین‌المللی جنوب دریای سرخ صورت گرفت. ناوشکن یو اس اس کارنی نیروی دریایی آمریکا به سیگنال های درخواست کمک کشتی ها پاسخ داد.
یک حمله موشکی از قلمرو تحت کنترل حوثی‌های یمن ثبت شد. این موشک از نزدیکی کشتی باری یونیتی اکسپلورر عبور کرد".
سپس ناوشکن پهپادهایی را که از یمن پرتاب شده بودند، سرنگون کرد. یکی از پهپادها به سمت ناو جنگی حرکت می کرد، اما گزارش پنتاگون نشان نمی دهد که کارنی هدف آن بوده است.
گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.11.2023
پنتاگون از افزایش تعداد حملات به پایگاه های آمریکا در سوریه و عراق خبر داد
پنتاگون حوثی‌های یمن را در این حملات مقصر می‌داند، اما به گفته وزارت دفاع آمریکا، این حملات "کاملاً توسط ایران سازماندهی شده‌اند".
در اعلامیه این وزارتخانه آمده است: "ایالات متحده با هماهنگی کامل با متحدان بین‌المللی پاسخ مناسبی به این واقعه خواهد داد. این حملات تهدیدی مستقیم برای تجارت بین‌المللی و امنیت دریایی است".
پیشتر شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از یک منبع در وزارت دفاع آمریکا گزارش داده بود که ناوشکن آمریکایی یو اس اس کارنی هدف حمله پهپادها و موشک های شلیک شده از یمن قرار گرفته بودند.
تکمیل می شود...
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала