اتحادیه اروپا: نمی توانیم تا مارس 2024 یک میلیون گلوله توپ به اوکراین تحویل دهیم

© AP Photo / Evgeniy Maloletkaاتحادیه اروپا: نمی توانیم تا مارس 2024 یک میلیون گلوله توپ به اوکراین تحویل دهیم
اتحادیه اروپا: نمی توانیم تا مارس 2024 یک میلیون گلوله توپ به اوکراین تحویل دهیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2023
اشتراک
شارل میشل، رئیس شورای اروپا در مصاحبه با ایستگاه رادیویی فرانس اینتر گفت، اروپایی‌ها نمی‌توانند به وعده‌های خود به کی‌یف مبنی بر تامین یک میلیون گلوله توپ تا مارس 2024 عمل کنند و چندین ماه دیگر طول می‌کشد تا به چنین حجمی از تحویل دست یابند.
به گزارش اسپوتنیک، میشل گفت: "ما به وعده خود عمل خواهیم کرد، اما این کار بیشتر از آنچه که می خواهیم طول می کشد. برنامه این بود که یک میلیون گلوله توپ تا مارس تحویل دهیم، اما اکنون، بدون هیچگونه شکی، این روند چندین ماه دیگر طول خواهد کشید."
به گفته وی، شرایط کنونی نشان دهنده نیاز به رویکرد جدی تر همگانی اروپا نسبت به صنعت دفاعی اتحادیه اروپا است. میشل گفت: "این بیانگر نیاز به رویکرد جدی‌تر نسبت به موضوع دفاع و بخش صنایع دفاعی در اروپا است.
Истребитель F-16 португальских ВВС на миссии НАТО. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2023
تردید اتحادیه اروپا در خصوص ارسال جنگنده های F-16 به اوکراین
در اوایل نوامبر، یک منبع ارشد اروپایی به خبرنگاران در بروکسل گفت که کشورهای اتحادیه اروپا تا کنون 300000 واحد مهمات از یک میلیون واحد مهمات برنامه ریزی شده را به اوکراین تحویل داده اند. بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که اتحادیه اروپا نمی تواند به وعده خود مبنی بر تامین یک میلیون گلوله تا مارس 2024 عمل کند.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد که ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح، بلکه از جمله با آموزش پرسنل در قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری در اوکراین مشارکت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала