روسیه چگونه موشک های هدایت شونده دقیق غربی را سرکوب می کند؟

CC BY 4.0 / Ministry of Defence of the Russian Federation / سامانه "پل -1" روسی
سامانه پل -1 روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.11.2023
اشتراک
سیستم جنگ الکترونیکی، سیگنال‌های جی پی اس مورد نیاز برای پرتاب‌های اکسکالیبور توسط اوکراینی‌ها را مسدود می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، ویکرام میتال، دانشیار دپارتمان مهندسی سیستم ها در آکادمی نظامی وست پوینت ایالات متحده، در مقاله ای برای مجله فوربس نوشت که سامانه‌های جنگ الکترونیک روسی "پل-21" (Pol-21)پرتابه‌های دقیق آمریکایی " اکسکالیبور ام 982" را سرکوب کرده و از اصابت آنها به اهداف جلوگیری می‌کنند.
در این مقاله آمده است: "سیستم جنگ الکترونیکی روسی Pol-21 سیگنال‌های GPS مورد نیاز برای پرتاب‌های اکسکالیبور توسط اوکراینی‌ها را مسدود می‌کند. در نتیجه، پرتابه‌ها از مسیر مورد نظر منحرف می‌شوند و به هدف اصابت نمی‌کنند.
به گفته میتال، ارتش روسیه از نظر فنی نسبت به نیروهای مسلح اوکراین برتری دارد، که نه تنها منجر به انهدام تعداد زیادی از پهپادهای اوکراینی، بلکه به استفاده موثر و اغلب بدون مانع از پهپادهای روسیه می‌شود.
لانست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2023
داده نمایی
مشخصات فنی پهپاد انتحاری "لانست" + داده نمایی
روس ها با مهمات "لانست" متحرک خود موفقیت‌های زیاد یکسب کردند. شناسایی این پهپادهای با دقت بالا و فشرده دشوار است، آنها از مسیر پرواز غیرقابل پیش بینی استفاده می کنند که مقابله با آنها را برای اوکراین دشوار می کند".
به نوشته روزنامه انگلیسی دیلی اکسپرس، مجتمع‌های روسی«پل-21» (Pol-21) و «ژیتل»(Zhitel) با موفقیت سیگنال‌های GPS و سایر کانال‌های ماهواره‌ای را در منطقه عملیات ویژه سرکوب می‌کنند و همچنین به طور جدی با هواپیماهای بدون سرنشین کامیکاز تداخل می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала