هیلاری کلینتون: سیاست اسرائیل در مهار فلسطینیان شکست خورده است

© Sputnik / Nikita Shohovتحقیقات جدید اف بی آی درباره فعالیت هیلاری کلینتون
تحقیقات جدید اف بی آی درباره فعالیت هیلاری کلینتون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه پیشین آمریکا ضمن رد برقراری آتش‌بس میان اسرائیل و حماس تاکید کرد که سیاست تل آویو در زمینه مهار جنبش مقاومت اسلامی شکست خورده است.
به گزارش اسپوتنیک، هیلاری کلینتون در مقاله‌ای خواهان پایان دادن به حکومت حماس در غزه شد و هشدار داد آتش‌ بسی که مورد حمایت برخی از چپ گرایان حزب دموکرات است، چرخه خشونت را در این باریکه تداوم می بخشد.
وزیر امور خارجه دولت اوباما در بخش از مقاله ای که در نشریه آتلانتیک منتشر شد، عنوان کرد: "آتش بس کامل که حماس را در قدرت باقی می ‌گذارد، اشتباه خواهد بود. در حال حاضر، پیگیری وقفه های بشردوستانه محدود که اجازه ورود کمک ‌ها و خروج غیرنظامیان و گروگان‌ها را می‌دهد، مسیر عاقلانه ‌تری است".
کلینتون گفت که آتش بس میان اسرائیل و حماس در صورتی که این گروه در غزه در قدرت باقی مانده و "فرصتی برای مسلح کردن مجدد و تداوم چرخه خشونت" یابد، بی اثر خواهد بود.
موضع کلینتون در تضاد با جناح چپ حزب دموکرات قرار دارد که چهره هایی مانند الکساندریا اوکازیو – کورتز نماینده ایالت نیویورک بارها خواستار آتش‌ بس شده و نگرانی ‌هایی را در مورد حمله اسرائیل به غزه مطرح کرده‌ اند.
کلینتون افزود: 7 اکتبر روشن کرد که این چرخه خونین باید پایان یابد و نمی توان به حماس اجازه داد یک بار دیگر عقب نشینی کرده، دوباره مسلح شود و حملات جدیدی انجام دهد.
کلینتون افزود: آتش ‌بس به جای حل‌وفصل درگیری‌ ها، آنها را متوقف می ‌کند. در سال 2012، ما و اسرائیلی ها مایل به پذیرش توقف درگیری در غزه بودیم. اما سیاست اسرائیل از سال 2009 برای مهار و نه نابودی حماس شکست خورده است.
کلینتون با تاکید بر لزوم به حداقل رساندن تلفات غیر نظامیان فلسطینی افزود: رد آتش بس زودهنگام به معنای دفاع از تمام تاکتیک های اسرائیل نیست و از مسئولیت آن برای پیروی از قوانین جنگ نمی کاهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала