پایان اولین مرحله آزمایشات پرواز پهپاد جدید روسی به نام "ترامپ"

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر یکی از پهپادهای روسی
یکی از پهپادهای روسی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2023
اشتراک
پهپاد ترابری دوربرد روسیه به نام "ترامپ" TRAMP)) (مخفف کلمات پلتفرم چند منظوره حمل و نقل هوایی) اولین مرحله آزمایشات پرواز را به پایان رسانده است.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را یکی از طراحان پهپاد جدید اعلام کرده است
پیش از این، منبع اسپوتنیک گزارش داده بود که Tramp در حال انجام آزمایشات زمینی است و دارای موتور استاندارد با پروانه بزرگ سه پره و شاسی تقویت شده استاندارد است.
طراح پهپاد گفت: "در طول مرحله اول آزمایشات، ویژگی‌های فنی و تاکتیکی اصلی پهپاد که در طول طراحی تعیین شده بود، تأیید شد.
در پروازهای بعدی آمار جمع آوری می کنند و عملکرد سیستم ها را در حالت های مختلف و در شرایط مختلف مطالعه می کنند.
وی همچنین گفت که در طول آزمایشات حوادثی هم رخ داده است. وی گفت: یکی از دو دستگاه در مرحله فرود به دلیل نقص فمی وسایل خودکار از باند خارج شد و سقوط کردو در حال حاضر در حال بازسازی است. این اولین مرحله آزمایشات پرواز است، اجتناب از بروز شرایط اضطراری و رخ دادن نقایص فنی دشوار است.
او گفت که متخصصان این شرکت در حال یافتن دلیل بروز این نقص های فنی ، کسب اطلاعات مفید، انجام تنظیمات و ادامه تنظیم دقیق محصول خود هستند.
Комплекс дистанционного обнаружения самодельных взрывных устройств на беспилотном летательном аппарате Стрекоза - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2023
روسیه یک پهپاد با قابلیت انفجار مین از راه دور ساخت
این منبع افزود: "سپس ما پروازهای پهپاد برای حمل بار را انجام خواهیم داد".
پهپاد حمل و نقل TRAMP قادر است تا 250 کیلوگرم بار را در مسافت بیش از 600 کیلومتر جابجا کند. از ویژگی های خاص این پهپاد داشتن محفظه بزرگ بار با حجم 2650 لیتر است که امکان می دهد محموله های بزرگ بار را به یک نقطه مشخص منتقل کرده و با چتر به زمین پرتاب کرد . سرعت کروز پهپاد 195 کیلومتر در ساعت و ارتفاع پرواز کروز آن 3 هزار متر است.
برای اهداف غیرنظامی، این پهپاد می تواند برای حمل و نقل کالا، نظارت بر زمین های جنگلی و در کشاورزی برای سمپاشی بر ای رفع افات نباتی مناطق وسیع مورد استفاده قرار گیرد. می توان در آن وسایل رادار، اپتیک ، کارتوگرافی و سایر تجهیزات ویژه را می توان در محفظه نصب کرد.
ظاهر پهپاد TRAMP به شکل هواپیمای دارای طراحی کلاسیک هواپیما با بال مستقیم نصب شده در بالا و دم V شکل دو باله است. موتور در جلوی بدنه قرار دارد.
شاسی تقویت شده با لاستیک‌های بادی با قطر بزرگ امکان می‌دهد از مکان‌های کوتاه و غیر مجهز از زمین بلند شده و فرود بیاید و سیستم چتری نجات نصب شده در ان امکان می‌دهد تا خد ان و بارش را در شرایط اضطراری حفظ شده و آسیب نبینند. سادگی و ماژولار بودن طراحی پهپاد جدید امکان تعویض بال، موتور و شاسی آن را در شرایط صحرایی فراهم می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала