اوکراین به تقصیر زلنسکی با انشعاب مواجه شده است

© AP Photo / Evan VucciПрезидент Украины Владимир Зеленский слушает во время встречи с президентом Джо Байденом в Вашингтоне, США
Президент Украины Владимир Зеленский слушает во время встречи с президентом Джо Байденом в Вашингтоне, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2023
اشتراک
اوکراین به دلیل تصمیم ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور برای لغو انتخابات، با یک انشعاب سیاسی حتی بزرگتر از سابق مواجه است.
به گزارش اسپوتنیک، احمد عادل، محقق ژئوپلیتیک و اقتصاد سیاسی از قاهره در مقاله ای برای پورتال infoBRICS در اینباره نوشته است
در این مقاله آمده است: "ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که با اعلام لغو انتخابات در اوکراین، شکاف سیاسی داخلی در آنجا حتی بیشتر شود."
این کارشناس خاطرنشان کرد، سیاستمدار اوکراینی از درگیری در کشورش برای تقویت قدرت و کنترل رژیم خود بر دولت استفاده می کند و افزود که غرب از هم اکنون متوجه رفتار دیکتاتورمابانه او شده است.
پسر دونالد ترامپ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2023
اظهارات تند پسر ترامپ علیه اوکراین
این تحلیلگر گفت: "بدیهی است که زلنسکی حفظ رژیم دیکتاتوری خود را ترجیح داده و نمی خواهد با خطر شکست در انتخابات روبرو شود که به دلیل فشار واشنگتن و بروکسل برای حفظ توهم اوکراین به عنوان یک کشور دموکراتیک مجبور به پذیرش نتیجه آن خواهد شد."
درروز 7 نوامبر، زلنسکی در یک پیام ویدئویی در کانال تلگرامی خود گفت که زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هنوز فرا نرسیده است.
رای گیری برای انتخاب رئیس جمهور جدید قرار است در مارس 2024 برگزار شود. زلنسکی قبلاً گفته بود که برگزاری انتخابات در زمان حکومت نظامی ممنوع است، اما اگر پارلمان از تغییرات در قانون مربوطه حمایت کند، غرب پول اختصاص دهد و ناظران از جمله "در سنگرها " باشند، چنین امکانی وجود دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала