ضربه ای غیرمنتظره در انتظار ایالات متحده

© Flickr / Andrés Felicianoپنتاگون
پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2023
اشتراک
ایالات متحده قادر به تکمیل ذخایر خود نیست و تولیدکنندگان در اجرای سفارشات و درخواست ها با مشکل مواجه هستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "هیل"، صنعت آمریکا نیازهای نظامی اسرائیل و اوکراین را بطور همزمان برآورد.
در مقاله منتشره در نشریه نامبرده آمده است: "دولت بایدن استدلال می‌کند که می‌تواند به ارائه کمک‌های نظامی بدون به خطر انداختن امنیت آمریکا ادامه دهد. با این حال، کارشناسان چندان مطمئن نیستند.
این نشریه خاطرنشان می کند که تقاضای زیاد برای تسلیحات آمریکایی سابقه ای را ایجاد کرده است که در آن ایالات متحده قادر به تکمیل ذخایر خود نیست و تولیدکنندگان در اجرای سفارشات و درخواست ها با مشکل مواجه هستند. به این ترتیب، درگیری ناگهانی بین حماس و اسرائیل، پنتاگون را بر آن داشت تا ده ها هزار گلوله توپ 155 میلی متری را که برای اوکراین در نظر گرفته شده بود، برای شریک خاورمیانه ای خود ارسال کند.
Кандидат в президенты США Вивек Рамасвами. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2023
نامزد ریاست جمهوری: آمریکا در صورت درگیری با روسیه و چین "ناپدید" می شود
در ادامه این مقاله آمده است که احتمال تبدیل درگیری‌ها به درگیری‌های طولانی نیز به نفع کاخ سفید نیست. اوکراین در آستانه ورود به سومین سال بن‌بست خود با روسیه است و حمله زمینی اسرائیل در نوار غزه ماه‌ها به طول خواهد انجامید. علاوه بر این، اسرائیل ممکن است درگیر یک جنگ دو طرفه با حزب الله مورد حمایت ایران شود که این امر وضعیت را پیچیده تر حواهد کرد.
اخیرا رسانه های غربی به طور فزاینده ای به این نکته توجه مبذول می دارند که غرب از درگیری اوکراین خسته شده است و حمایت از رژیم ولادیمیر زلنسکی در حال تضعیف است. نیویورک تایمز توجه را به این واقعیت جلب کرد که اوکراین دارد هم از توجه رسانه‌ای به دور می ماند و هم از توجه مهماتی. و در حالی که رئیس جمهور جو بایدن متعهد شده است از کی‌یف و تل آویو حمایت کند، اسرائیل ممکن است در نهایت به سلاح هایی نیاز داشته باشد که اوکراین منتظر دریافت آن هاست، زیرا مهمات موجود در اوکراین دارد به پایان می رسد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала