در ناتو در را به روی زلنسکی بستند

© Photo / The Presidential Office of Ukraineزلنسکی
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2023
اشتراک
جسیکا کاکس، رئیس اداره سیاست هسته‌ای ناتو طی سخنرانی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در واشنگتن گفت که کشورهای عضو ناتو می‌پذیرند که اوکراین در این مرحله نمی‌تواند به این ائتلاف بپیوندد.
به گزارش اسپوتنیک، او گفت: "متحدان حمایت خود را از نزدیک شدن اوکراین به ناتو در این دوره انتقالی ابراز کرده‌اند اما اذعان دارند که ما هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که اوکراین بتواند به این ائتلاف بپیوندد.
کاکس اشاره کرد، هنوز "کارهای زیادی" باقی مانده است که باید در روابط بین اوکراین و ناتو انجام شود، اما گام های مهمی در این راستا در اجلاس ویلنیوس برداشته شده است، و اکنون روند "دوبرابر کردن" تلاش ها برای نزدیک کردن اوکراین به ناتو جریان دارد.
 یک ماه 31 هواپیما و 3 بالگرد نیروهای مسلح اوکراین منهدم شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
در یک ماه 31 هواپیما و 3 بالگرد نیروهای مسلح اوکراین منهدم شد
در پایان سپتامبر 2022، ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین اعلام کرد که اوکراین برای پیوستن سریع به ناتو درخواست می دهد. در نشستی در لیتوانی در سال جاری، کشورهای عضو ناتو یک بسته حمایتی چند ساله برای اوکراین را تصویب کردند که شامل سه نکته است: طرح کمک برای دستیابی به سازگاری نیروهای مسلح اوکراین با استانداردهای ناتو، ایجاد شورای اوکراین- ناتو و تایید حق کی یف برای پیوستن به ائتلاف بدون اجرای برنامه اقدام برای دستیابی به عضویت. در عین حال، هیچ چارچوب زمانی برای ورود اوکراین به بلوک، که کی یف بر آن اصرار داشت، تعیین نشد، و همچنین شرایطی که باید برای دریافت دعوتنامه رسمی رعایت شود، مشخص نشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала