پوتین در دیدار با اوربان بر حفظ و توسعه روابط روسیه و مجارستان تاکید کرد

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان در پکن
دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان در پکن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2023
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان در حاشیه همایش کمربند و جاده در چین دیدار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین روز سه شنبه در دیداری از قبل برنامه ریزی نشده با نخست وزیر مجارستان گفت:" علیرغم اینکه در شرایط ژئوپلیتیک امروزی فرصت های برقراری ارتباط و توسعه روابط بسیار محدود است، با این حال، نمی تواند باعث خرسندی شود که روابط ما با بسیاری از کشورهای اروپایی حفظ و توسعه یافته است. یکی از این کشورها مجارستان است".
پوتین ادامه داد:" ما هرگز در چنین شرایط سخت ژئوپلیتیکی قرار نداشتیم، اما مجارستان هرگز نخواسته با روسیه مقابله کند".
رئیس جمهور روسیه گفت:" در سال گذشته ما بیش از 80 درصد افزایش قابل توجهی در همکاری های تجاری و اقتصادی داشتیم. متأسفانه، در هفت ماه اول سال جاری شاهد کاهش منفی 35 درصدی بوده‌ایم. اما هنوز دلایلی برای انجام اقدامات مناسب برای افزایش این روند وجود دارند".
ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان نیز به نوبه خود گفت:" جلسات سختی وجود داشته است، اما هرگز به سختی این جلسه نبوده است. ما تا به حال در چنین شرایط سختی قرار نگرفته ایم. مجارستان هرگز نخواست با روسیه مقابله کند، برعکس، هدف مجارستان همیشه برقراری و گسترش بهترین ارتباطات متقابل بوده است و ما موفق شدیم".
نخست وزیر مجارستان بیان کرد:" به دلیل عملیات ویژه نظامی روسیه و تحریم ها، متأسفانه روابط ما دچار مشکلات زیادی شده است. این عمیقاً به تار و پود آنچه من و شما با هم ساخته ایم ضربه زد".
وی اضافه کرد:" من می خواهم از شما به خاطر این واقعیت تشکر کنم که "روس اتم" همچنان شریک عالی ما باقی می ماند، می خواهم از گازپروم برای انجام تعهدات و توافقات منعقد شده نیز تشکر کنم".
رئیس دولت روسیه به عنوان مهمان اصلی به مجمع ی"ک کمربند، یک جاده" دعوت شد. پوتین بعد از شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در افتتاحیه مجمع در 18 اکتبر سخنرانی خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала