وزارت خارجه روسیه: آمریکا وضعیت امنیتی خاورمیانه را به نقطه بی بازگشت رسانده است

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که ضامن امنیت در منطقه خاورمیانه، امنیت را به نقطه بی بازگشت رسانده است.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که ایالات متحده وضعیت امنیتی در خاورمیانه را به نقطه بی بازگشت رسانده است.
وزارت امور خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که به کارمندان دولت آمریکا و خانواده های آنها در اسرائیل این حق را داده است که در شرایط امنیتی بی سابقه کشور را ترک کنند.
ماریا زاخارووا در کانال تلگرامی خود در توضیح بیانیه وزارت خارجه آمریکا نوشت: ضامن امنیت در منطقه، امنیت را به نقطه بی بازگشت رسانده است. و باز هم هیچکس در واشنگتن پاسخگوی جنایات، تحریکات و صحنه سازی آنها نخواهد بود؟
گفتنی است، صبح روز شنبه 7 اکتبراسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از سمت نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. علاوه بر این، جنگنده های حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس روز شنبه از عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. ارتش اسرائیل از آغاز عملیات آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر داد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، در خطاب به ملت، اعلان جنگ کرد و گفت کشور در وضعیت جنگی قرار دارد و دستور بسیج گسترده صادر شده است. ارتش اسرائیل در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است.
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس روز شنبه از عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. ارتش اسرائیل از آغاز عملیات آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر داد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، در خطاب به ملت، اعلان جنگ کرد و گفت کشور در وضعیت جنگی قرار دارد و دستور بسیج گسترده صادر شده است. ارتش اسرائیل در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است. اسرائیل در مقیاس وسیع و همچنین با روش های نسبتاً بی رحمانه پاسخ می دهد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت در نوار غزه به حالت تعلیق درآمد.
فرار زنان فلسطینی پس از حمله اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2023
چندرسانه ای
فلسطینی ها به دلیل حملات اسرائیل خانه های خود را ترک می کنند + تصاویر

تعداد کشته شدگان غیرنظامی در هر طرف از هزار نفر گذشت و چندین هزار اسرائیلی و فلسطینی مجروح شدند. از جمله، در مورد چندین کشته و مفقود شدن اتباع روسیه و همچنین شهروندان کشورهای دیگر گزارش شده است. به گفته منابع مختلف، حدود 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. بر اساس موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه منحصراً بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی را فراهم می کند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل که به منافع ارضی طرفین مربوط می شود، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط کشور اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала