آغاز "کابوس استراتژیک" در آمریکا بر سر ایده جنگ با روسیه و چین

© AP Photo / Susan Walshآغاز "کابوس استراتژیک" در آمریکا بر سر ایده جنگ با روسیه و چین
آغاز کابوس استراتژیک در آمریکا بر سر ایده جنگ با روسیه و چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2023
اشتراک
نشریه چینی گلوبال تایمز می نویسد گزارش کمیسیون بین حزبی کنگره آمریکا از گسترش ایده غیرقابل تصور در سابق درباره احتمال وقوع جنگ هسته ای همزمان با روسیه و چین در میان نخبگان آمریکایی و هیئت حاکمه آمریکا حکایت می کند.
به گزارش اسپوتنیک، در مطلب منتشره در این نشریه آمده است که درگیری همزمان با روسیه و چین مدت‌هاست که به عنوان یک "کابوس استراتژیک" تلقی می‌شود که کارشناسان برجسته‌ای مانند هنری کیسینجر نسبت به آن هشدار داده‌اند.
این نشریه خاطرنشان کرد: "این گزارش ما را به این باور می رساند که "کابوس استراتژیک" به دستور کار سیاسی ایالات متحده رخنه می کند اما با این حال نگرانی و هوشیاری کافی در واشنگتن بر نمی انگیزد".
گلوبال تایمز خاطرنشان می کند این سند خواستار نوسازی و گسترش فعال سه گانه هسته ای آمریکا از جمله استقرار موشک های جدید است.
در آمریکا خواستار آماده شدن برای جنگ با روسیه و چین شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.10.2023
در آمریکا خواستار آماده شدن برای جنگ با روسیه و چین شدند
اضافه می شود ایالات متحده به بهانه "بازدارندگی هسته‌ای" مسابقه تسلیحات هسته‌ای را تسریع می‌کند و درس‌های جنگ سرد را فراموش می‌کند.
این نشریه در پایان نوشت: "همه می‌دانند که برانگیختن درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای دیوانگی است".
گزارش کمیسیون بین حزبی کنگره آمریکا 12 اکتبر ظاهر شد. تهیه کنندگان آن اظهار داشتند که نیروهای هسته ای ایالات متحده برای درگیری با روسیه و چین که احتمال ان هر چه بیشتر می شود، آماده نیستند و "تغییرات کمی و ساختاری" در زرادخانه هسته ای این کشور لازم است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала