اظهارنظر سیمورهرش پیرامون حمله زمینی احتمالی اسرائیل به نوار غزه

© Sputnikوخامت شدید اوضاع در نوار غزه
وخامت شدید اوضاع در نوار غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2023
اشتراک
سیمور هرش گفت که اسرائیل محاصره غزه را جایگزین تهاجم زمینی می داند.
به گزارش اسپوتنیک، سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی در مقاله ای نوشت که مقامات اسرائیلی در حال بررسی قطع منابع آب، غذا و برق به فلسطین به عنوان جایگزینی برای تهاجم زمینی به نوار غزه هستند. وی این گزینه را با محاصره لنینگراد در طول جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.
وی در این مقاله به اسرائیلی‌های ناشناسی که ساکن خارج از این کشور هستند اشاره می‌کند که بر روی "پروژه مخفی" کار می‌کردند و با "همکاران سابق" خود در اسرائیل در ارتباط هستند. هرش در مورد آمادگی رزمی نیروهای زمینی اسرائیل که پس از سال ها انجام وظایف "امنیتی" در کرانه باختری تردید دارد که بتوانند با نبردهای سنگین در مناطق متراکم شهری دو میلیون نوار غزه روبرو شوند.
سیمور هرش در این مقاله نوشت: در مورد حمله زمینی، یکی از منابع آگاه به من گفت که یک جایگزین بی رحمانه وجود دارد که در حال بررسی است. می توان آن را به عنوان " روش لنینگراد" توصیف کرد، که به تلاش آلمان برای گرسنگی دادن به شهری که اکنون به نام سنت پترزبورگ در طول جنگ جهانی دوم شناخته می شود، اشاره دارد.
نیروهای نظامی اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2023
درخواست اسرائیل از آلمان برای تامین مهمات کشتی های جنگی
وی افزود: یک منبع اسرائیلی به من گفت که گزینه روی میز ادامه انزوای شهر غزه از نظر برق، غذا و سایر تجهیزات ضروری است.
وی با استناد به منبع خود مدعی است که جنبش حماس که در غزه حاکم است، برای دو تا سه روز آب آشامیدنی تصفیه شده دارد و در حال حاضر با کمبود مواد غذایی مواجه است. در مرحله ای، اسرائیل می تواند با آزادی برخی از زندانیان، زنان و کودکان در ازای آب و غذا موافقت کند.

هرش توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که کشورهای غربی، از جمله ایالات متحده، با به رسمیت شناختن حق دفاع از خود اسرائیل، از آن می خواهند که از "قواعد جنگ" پیروی کند.

گفتنی است، صبح روز شنبه 7 اکتبر اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از سمت نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. علاوه بر این، جنگنده های حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس روز شنبه از عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. ارتش اسرائیل از آغاز عملیات آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر داد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، در خطاب به ملت، اعلان جنگ کرد و گفت کشور در وضعیت جنگی قرار دارد و دستور بسیج گسترده صادر شده است. ارتش اسرائیل در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است.
مناقشه فلسطین و اسرائیل که به منافع ارضی طرفین مربوط می شود، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط کشور اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала