بایدن را به قطع حمایت از ادعاهای اوکراین درباره کریمه فرا خواندند

© Sputnik / Konstantin Mihalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر بایدن را به قطع حمایت از ادعاهای اوکراین درباره کریمه فرا خواندند
بایدن را به قطع حمایت از ادعاهای اوکراین درباره کریمه فرا خواندند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2023
اشتراک
استفان ورتهایم تحلیلگر انگلیسی اعلام کرد حفظ حاکمیت اوکراین به نفع ایالات متحده آمریکا و ناتو است اما برای این هدف لازم نیست از ادعاهای اوکراین درباره کریمه حمایت شود.
به گزارش اسپوتنیک، او در مقاله ای برای روزنامه انگلیسی گاردین در این باره نوشت.
ورتهایم تاکید کرد که حفظ تمامیت ارضی اوکراین حمایت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از ادعاهای کیف در مورد کریمه را طلب نمی کند . او از جو بایدن خواست دست از این کار بردارد.
کریمه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2023
ناکامی گروهی از خرابکاران اوکراینی برای نفوذ به منطقه کریمه
در همان زمان، این روزنامه‌نگار اعتراف کرد که کمک به حفظ حاکمیت اوکراین نقش مهمی برای واشنگتن دارد، زیرا اجازه می‌دهد تا نیروهای روسیه "دور از قلمرو ناتو" باقی بمانند. ورتهایم افزود: حمایت اوکراین از سوی آمریکا زیر سوال است و عدم موفقیت نیروهای مسلح اوکراین در منطقه جنگی اوضاع را بدتر می کند.
این روزنامه نگار در پایان گفت: بازگشت کریمه یک چشم انداز بعید است... بازگشت این منطقه باید با در نظر گرفتن منابع محدود، هزینه های انسانی و خطرات تشدید تنش با دقت بیشتری سنجیده شود.
صبح روز 4 اکتبر، نیروهای هوافضای روسیه به همراه مرزبانان تلاش برای فرود نیروهای اوکراینی در کریمه را متوقف کردند. خرابکاران نیروهای مسلح اوکراین با قایق ها به سمت دماغه ترخانکوت در غرب شبه جزیره کریمه در حال حرکت بودند. دشمن از هوا ضربه خورد، نیروهایش نابود و یک خرابکار اسیر شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала