سوئیس تصمیم گرفته از شر پناهندگان اوکراینی خلاص شود

© AP Photo / Pawel Kuczynskiسوئیس تصمیم گرفته از شر پناهندگان اوکراینی خلاص شود
سوئیس تصمیم گرفته از شر پناهندگان اوکراینی خلاص شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2023
اشتراک
دبیرخانه دولتی مهاجرت سوئیس در حال بررسی امکان پرداخت چند هزار دلار به هر نفر از پناهجویان اوکراینی برای بازگشت داوطلبانه آنها به کشورشان است.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه سوئیس اینفو ضمن اعلام این خبر می نویسد: "امکان ارائه کمک های مالی اولیه <...> در نظر گرفته شده تا این انگیزه برای اوکراینی ها فراهم شود که تا منتظر مهلت خروج نمانند (و این کار را زودتر انجام دهند) . مبالغ توافق شده از 1000 تا 4000 فرانک سوئیس (1090-4355 دلار آمریکا) متغیر است."
در مقاله منتشره آمده است که طرح دبیرخانه دولتی مهاجرت سوئیس بر اساس لغو وضعیت S برای پناهندگان اوکراینی در سال های 2024-2025 تدوین شده است. طبق برنامه فعلی، تا این زمان، حدود 70 هزار اوکراینی به وطن خود باز خواهند گشت. در سوئیس نگران آن هستند که 14000نفر باقی مانده این کشور را ترک نکنند. نویسنده نتیجه می گیرد بنابراین، هر کاری که ممکن است باید برای تشویق به خروج داوطلبانه انجام شود.
مسائل پناهندگان در دنیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2023
داده نمایی
مسائل پناهندگان در دنیا + داده نمایی
به گفته دبیرخانه دولتی مهاجرت سوئیس، تا 18 اوت، 65148 اوکراینی دارای وضعیت پناهندگی S بودند. این وضعیت حق کار از جمله خوداشتغالی، بیمه، تحصیل کودکان و امکان رفت و آمد آزاد در داخل و خارج از کشور را به انها می دهد.
در اوایل اکتبر، اطلاعاتی در رسانه های سوئیس در مورد برنامه های این کشور برای "خلاص شدن سریع" از پناهندگان اوکراینی ظاهر شد اما مقامات سوئیس این موضوع را تکذیب کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала